Levlar i Elizabeth Hand-nördighet

Till nästa träff med Elitistmörkerklubben ska vi läsa Elizabeth Hand. Eftersom jag redan har läst de två böcker som ska diskuteras (”Generation Loss” och ”Available Dark”) så tog jag det hela som en god ursäkt att levla lite i Hand-nördighet. Jag tog nämligen och beställde tre titlar av författaren som är rätt så svåra att få tag i, men som jag länge suktat efter. I synnerhet ”Waking the Moon” har jag velat läsa sen jag först hörde talas om den. Sjukt billigt blev kalaset också, en dryg hundring för alla tre böckerna i begagnat skick. Tack Lingonhjärta för tipset om Better World Books, det är en veritabel guldgruva för den som letar efter utgångna engelska titlar!

Nu gäller det bara att se hur många av böckerna jag hinner klämma på en dryg vecka. Snabbläsarsuperkrafter i all ära, men inte ens jag hinner nog läsa mer än 1200 sidor Hand på den tiden. Inte när det dessutom är en midsommar däremellan som kanske bör firas på något vis.

EDIT: Och ungefär samtidigt som jag skrev det här inlägget så avslöjar Helena att Elizabeth Hand gör besök på Uppsala English Bookshop i höst och att Hand där ska intervjuas av Helena! Hand-nördigheten når plötsligt heeelt nya nivåer och jag bokar in 8 september redan nu.

10 comments

  1. Det kanske räcker med att ha hunnit läsa dem till den 8 september, då ELIZABETH HAND KOMMER TILL UPPSALA OCH JAG SKA INTERVJUA HENNE? (Versaler very much intended.) :-D

  2. ÅH!Visst är det den bästa nätbokhandeln i världen. Än så länge har de haft varenda titel som jag letat efter oavsett hur obskyra de kan vara :D Själv sitter jag här och klappar på Generation Loss och Walking the Moon båda beställda från BWB. Det är dags nu att påbörja min Hand-sommar tror jag. Fast misstänker att jag kommer slänga mig på ett flyg hem till Sverige den 8 september efter den här sommaren.

    1. Jag kommer garanterat handla av dem igen. Har redan spanat in nästa bok jag tänkt köpa faktiskt. :)
      Det gick väldigt snabbt för mig att få böckerna också, knappt tre veckor. Tror aldrig jag köpt något från USA som jag fått hem så snabbt faktiskt.

      Haha, jaaa! Kom hit i september! :D

  3. Waking the Moon och Winterlong är två av mina absoluta favoritböcker, så mycket bra inköp! (Mina exemplar är också från BWB förresten – asbra ställe att få tag i böcker som inte längre är i tryck.) Black Light är bra den också, men inte riktigt i samma liga.

    För övrigt borde du nog läsa Waking the Moon innan Black Light – de hör egentligen inte ihop, men den har vissa saker gemensamt så Black Light skulle nog kunna spoila Waking the Moon lite grann, om jag inte minns fel.

    1. BWB är grymma! Kommer definitivt att handla där igen.

      Black Light slank med lite på köpet när jag ändå gick loss på Hand-böcker. Tror den kostade runt 4 dollar, det kändes dumt att inte köpa den. Och jag har redan kastat mig över Waking the Moon, så tur för mig är jag alltså helt i rätt ordning. :)

Kommentera

