Läsflyt

Högen ovan är de böcker jag har läst hittills under juni månad. Tio stycken. Och det är bara den sjuttonde. Jo, jag skulle nog vilja påstå att jag har fått tillbaka mitt läsflyt.
Det kan i och för sig ha något att göra med att:
1. jag pga de här satans ljusa juninätterna fått en släng av mina återkommande sömnproblem och därför har läst mig genom ganska många nätter.
2. vårterminen är slut.
Men jag föredrar att tro att det beror på att jag återigen har lyckats aktivera mina snabbläsarsuperkrafter till tusen. Samt att det här kommer att hålla i sig hela sommaren.

Har ni en lika bra läsmånad som jag har? Eller går ni och längtar efter semester och läsro?

20 comments

    1. Det är sånt man hinner med när man inte kan sova om nätterna …. Det hjälpte iofs att en av böckerna var knappa 150 sidor, lästes ut på nolltid. :)

  1. Oj, oj! (: Jag läser mig långsamt framåt i juni på ett sätt. Det har blivit lite serieböcker också vilket jag är glad över att ha upptäckt! Kanske kommer jag in i ett fastare läsflyt när jag börjat landa mer på sommarjobbet. (: Just nu går mycket energi åt på jobbet …

    1. Kul att du har börjat läsa så mycket serier! :) Det gör ju också att man hinner läsa ganska mycket. Själv har jag bara läst två graphic novels den här månaden, det känns ganska lite med tanke på hur mycket annat jag har hunnit med.

  2. Jag har tvärtom blivit AV med mitt läsflyt. Har haft läsflyt hela våren, och nu… 4 böcker sen början av juni. Vad är det om liksom? :( I och för sig har jag hunnit med att ta studenten och grejer och varit superstressad hela tiden, men känns ju skittrist.

  3. Jag har också fått tillbaka mitt läsflyt :) Har inte en lika bra läsmånad som dig men har läst sju böcker hittills i juni och det är två fler än jag läste på hela maj så det är på väg upp igen!

    1. Jag har också läst mer redan under juni än jag gjort under varje enskild månad den här våren. Så himla skönt att äntligen ha läsflytet tillbaka! Nu gäller det bara att hinna blogga om alla böckerna också … ;)

Kommentera

