Första favorit-i-repris-boken


Jag har börjat läsa den första favorit-i-repris-boken, ”Watership Down” av Richard Adams. Boken ingår alltså i mina läsplaner för sommaren då jag har tänkt läsa om fem gamla storfavoriter. Att just den här boken är först ut beror på att jag redan hade den hemma, inköpt på Myrorna för någon femma (pun intended).

Egentligen hade det passat bättre med en poserande kanin än en katt till just den här boken. Men man tager vad man haver, vilket i just det här fallet innebär en ganska tjurig kattfarbror som undrar varför jag stör hans livsviktiga tupplur.

4 comments

    1. Fantastisk var ordet. Och jag blev faktiskt lite tårögd nu när jag läste om den. Fast inget i jämförelse med hur mycket jag brukade gråta som barn när jag såg filmen …

  1. Åh, är det den som heter Den långa flykten på svenska? Det var den första boken som jag lånade från mammas bokhylla. Jag var väl 12-13 år och älskade den! Kanske också skulle läsa om den…

    1. Ja, den är det. Jag lånade den flera gånger och läste som barn, men när jag läste om den nu var det för första gången på ungefär tjugo år. Den håller fortfarande!

Kommentera

