Måndagsenkät à la Glory Box

En måndagsenkät, hopknåpad av Sara.

Just nu …

… nöjesläser jag: ”Stål” av Silvia Avallone. Jag har idag dessutom läst klart den helt mästerliga ”Beasts of Burden: Animal Rites” av Evan Dorkin och Jill Thompson, vilket gjorde mig sugen på att se om Buffy för hundrade gången eller så. Plus att skaffa hund. Och en rödtabby.

… nyttoläser jag: ”Epikanalys” av Claes-Göran Holmberg och Anders Ohlsson.

… är jag exalterad över: Jag är fortfarande rätt exalterad över Tokyo-semestern och lär så vara ytterligare några månader.

… är jag stolt över:
Jag är faktiskt lite småstolt över min förmåga att reafynda. Shoppade loss i fredags och betalade inte fullt pris för någonting av följande: shorts, linne, två nagellack (mörkrött och illblått), svarta broguesskor samt pyjamasbyxor med kattmönster. Det sista inköpt för att bejaka min inre crazy cat lady.

… är nervös för:
Jag kan faktiskt inte komma på någonting jag är nervös för just nu. Förhoppningsvis är det ett gott tecken, inte ett bevis på att jag leder ett oerhört ospännande liv.

… längtar jag efter:
Jag kan inte låta bli att längta lite extra efter slutet på vårterminen. Inte för att jag längtar så väldigt mycket efter sommaren, utan mer för att jag vill bli klar med mina nuvarande kurser.

… planerar jag: Jag och maken har redan ögonen på nästa semesterresa. Vi tänker oss en weekend till Prag, men får se om det blir av redan i sommar eller om vi får vänta lite till.

7 comments

    1. Det enda jag brukar köpa till fullpris är böcker och mat/dryck. När det gäller kläder, skor och liknande så är det snarare regel än undantag att jag hittar rea-grejer. Det är som en superkraft. ;)

      1. Nackdelen är att när jag MÅSTE köpa till fullpris (om barnen har ”kris”) så tycker jag att det är svindyrt och gör ALLT för att dra ut på det tills jag hittar till rea eller får en rabattkupong att använda…

        1. Jag känner igen det där. Det är lätt att vänja sig vid reapriserna och sen tycka att allt annat är svindyrt i jämförelse. Men ibland måste man ju köpa något till fullpris, även om det svider lite.

  1. Så nyfiken på Stål! Jag blev tvungen att lämna tillbaka den till jobbet innan jag hade läst den för att den var reserverat, men sedan upptäckte jag att den finns att låna som e-bok nu. Yay!

    1. Stål var väldigt bra! En recension kommer snart. Och smidigt att den fanns som e-bok måste jag säga, då slipper du iaf hålla på och släpa boken till och från bibblan. :)

Kommentera

