Gone Girl

Jag gör en Helena och poserar glatt med efterlängtad bok i form av Gillian Flynns ”Gone Girl” som kom med posten idag. Orsaken till att minen är mindre glad än man skulle kunna förvänta sig är att jag under den första omgången foton lyckades hålla boken upp och ner och därför var tvungen att ta nya, lite mindre entusiastiska.

Det kommer dock inte bli helt lätt att hitta lästid i helgen. Ikväll ska jag äntligen se Joss Whedons ”Avengers”. I 2D eftersom jag inte gillar att ha dubbla glasögon när jag går på bio och för att jag inte heller tyckte att 3D var särskilt hett på 80-talet när det var i ropet förra gången.
Imorgon blir det ölfika på eftermiddagen och sen cocktailparty med Mad Men-tema. Jag ska försöka hinna stryka en prickig klänning och måla naglarna tills dess.

På söndag tänkte jag i alla fall försöka få till en date med ”Gone Girl”. Om nu inte jag och maken tillbringar dagen med att co-opspela de nyaste (och av oss ännu ospelade) Gears of War 3 multiplayerkartorna det vill säga …

Vad gör ni i helgen? Och – kanske ännu viktigare – vad läser ni i helgen?

30 comments

  1. Jag är inte heller så imponerad av 3D, blir bara onödigt dyrt att gå på bio när filmerna går i 3D (och ska jag gå med alla barnen blir det stor skillnad) tyvärr går inte alla filmer som 2D här numera.. :S
    Läsplaner för helgen är: Rör mig inte, också ska jag cykla och hämta paket med The walkning dead compendium! Fick lite panik, fredag em och ingen avisering? men loggade in på adlibris och såg att jag glömt byta mobilnummer där… OPS! var länge sedan jag bytte nummer….

    1. Ja, det blir ju lätt väldigt dyrt med 3D. Jag är glad att SF efter förfrågningar bestämde sig för att iaf köra några få föreställningar i 2D här i Stockholm, men synd att de inte gör så i resten av landet. Det är ju ganska många som inte kan/vill se filmer i 3D.

      Jag tror att en av de första sakerna jag gjorde när jag bytte mobilnummer för ett antal år sen var att ändra det hos Adlibris. :) Vill ju inte riskera att missa en avi!

      1. De körde faktiskt Avengers i 2D i alla sina städer! Andra tider och endast vardagar, men ändå. Så vi såg den i 2D eftersom vi har ungefär samma uppfattning om 3D som du.

        1. Oj, wow! Imponerande! Och skönt för alla som inte gillar 3D att det går att välja bort det. Nu hoppas jag att resten av befolkningen i landet ska inse att 3D-bio är värdelöst så att man kan gå och se film på vilken bio man vill i fortsättningen …

    1. Alltså, din beskrivning av boken låter så himla lockande! Mmm… steampunk & karneval & vampyr! :)
      Det blir mycket firande för er nu, låter himla trevligt måste jag säga. Hoppas ni får en fin helg!

      1. Eller hur! 50-sidor in så är den lovande. Har tagit hand om några klyschor på ett snyggt sätt och flörtar skamlöst med andra. Och jo, vi klumpade ihop sakerna lite vilket är trevligt men ganska dyrt :)

    1. En Joss-film på bio – klart att man måste gå och se den! :)
      Jag har faktiskt inte ens läst första delen i den bokserien av Ryan. Än. Så många böcker att läsa, så lite tid …

  2. Låter som en underbar helg ju! Joss <3 Jag måste lägga vantarna på Gone Girl snarast jag med känner jag. Själv tänkte jag i alla fall läsa Skalpelldansen, jag är mycket peppad på den! :)

  3. ””Orsaken till att minen är mindre glad än man skulle kunna förvänta sig är att jag under den första omgången foton lyckades hålla boken upp och ner”

    Hahaha. :) Jag skulle också föredragit att se den i 2D, men 3D visades i en mycket större salong så det fick bli det ändå. (Och sedan flyttades visningen till en mindre salong ändå för att det var något fel på tekniken i den stora, grr!)

      1. Haha, det är fredag så osammanhängande kommentarer är helt förståeliga. :)
        Det är ju det som är synd med 2D-visningarna, att de bara körs på mindre salonger (och förortsbiograferna). Men jag tycker ändå det är värt det för att slippa antingen köra med dubbelbrillor eller få huvudvärk.

  4. Mycket tjusig poseringsbild! You’re in for a treat!

    Jag tror att jag ska läsa Eld i helgen, möjligen varvat med lite haunted house-skräck från Bentley Little.

  5. Åh, vad roligt att du ska se Avengers. Hoppas du gillar den. Jag var och såg den med sonen. Jag läste ju mycket Marvelserier i min ungdom och tycker att de hade lycktas riktigt bra. Hulken var favoriten. Underbar scen när Kapten Amerika säger: ”And Hulk: smash!”

    1. Avengers var jättebra!
      Jag läste också mycket Marvel-serier när jag var yngre och tycker verkligen att det var rätt blandning av våld, humor och allvar i filmen. Och Hulken var fantastisk, den klart bästa film-Hulk jag har sett! Jag gillade också hur Whedon porträtterat Black Widow. En karaktär jag alltid har gillat (särskilt i Daredevil), mycket för att man aldrig riktigt vet vems sida hon är på.

      1. Jo, alla karaktärer var porträtterade på ett bra sätt. Det var väl bara Hawkeye som var lite blek; mest bara tyst och tuff. Svarta Änkan var hård och smart och inledningsscenen med henne var helt underbar.

        1. Håller med om att Hawkeye kändes blek, särskilt i jämförelse med de andra. Men så är ju den karaktären rätt tam i jämförelse, så det känns som att han inte har mycket att jobba med.

  6. Det blir Eld och zombier i form av David Dunwoody. Och så hoppas jag att jag slipper kratta landställets gräsmatta i ösregn… På söndag blir det fotboll och öl på O’Learys.

  7. Igår läste jag ut senaste Eskapix med Skräcken i Säven som final.
    Lånade hem fotoboken/reportageboken Skinheads av Per-Olof Sännås som verkar rolig fast inte särskilt välskriven av bildkommentarerna att döma=)
    Det blir också en del omläsning i form av Tomb Of Dracula volymer.

    Sen varvar jag Johan Jönsons arbetarpoesi med Cirkeln.
    På tal om marvelserier känns Cirkeln lite som just det, de ofrivilliga hjältarna har det inte lätt och håller precis på att lära sig sina krafter.
    Jag gillar den riktigt mycket!

    1. Många böcker på gång! Och jag håller med om Cirkeln, det där med att lära känna sina krafter och tvingas samarbeta med personer som är ens raka motsatser känns lite Marvel. Vilket självklart är en bra sak. :)

      1. jag har ju knappt läst nåt senaste månaden så jag överdoserar kanske lite….
        Ja, cirkeln ger hittills många bra referenser; marvel, buffy, carrie och inte minst Den Onda Cirkeln(the craft). Tonårsproblemen känns måhända stereotypa men personskildringarna bakom gör dom påtagliga och känns äkta.

  8. Jag läste ut Eld igår för två dagar sedan, så nu har jag inga olästa böcker i bokhyllan längre! Var till bokhandeln igår och hittade inget lockande så blir nog bara att mentalt pusta ut innan jag klickar in på bokus igen :)

    1. Inga olästa böcker i bokhyllan? :O Det låter ju helt galet! Jag hoppas att du hittar något på Bokus, för utan böcker att läsa klarar man sig ju inte någon längre tid.

Kommentera

