Tokyo


Att blogga om Tokyo-resan är inte helt lätt.
Så många intryck, så många upplevelser, så många foton att välja mellan. Ingenting vi gjorde var bokrelaterat på något sätt – vi besökte faktiskt inte ens någon (renodlad) bokhandel på hela resan! – men eftersom så många efterfrågat bilder och beskrivningar så tänkte jag gå lite off topic ändå. Håll till godo!


Vi hann med att göra en hel del under de två veckor vi var där, inklusive besök på Ueno Zoo, leksaksaffärer och prylbutiker i mängder, kejserliga trädgården, Ghibli-muséet, kattkafé, Meiji-shrine, spelbarer, arkadhallar, karaokeställen samt mängder av restauranger och kaféer. På bilden ovan syns en tjusig park i Roppongi Hills.


Körsbärsträden blommade fortfarande, även om haneda var slut.


Vi åt saker som udonnudlar, rullbandssushi, okonomiaki, risbollar, sashimi, misosoppa, adzukiefterrätter, tempura och brain cake (se ovan). Capcom-baren, där vi åt det sistnämnda, var för övrigt en av de mest märkliga upplevelserna under hela resan.


Tokyo bjussade på sommarväder mest hela tiden.


Vi bodde några kvarter från Shibuya crossing. Världens största övergångsställe (på bilden är det ovanligt lite folk pga helgdag).


Vi eh … shoppade lite. Tur att vi hade gott om plats i resväskorna när vi åkte dit, kan man säga.


Sammanfattning: bästa semesterresan ever!

Stay tuned för ett blogginlägg (med bildkavalkad) om kattkafét vi besökte.

22 comments

    1. Jag var TVUNGEN att köpa Subway Spike! :D Det var helt omöjligt att låta bli! Han var sjukt billig också, förmodligen för att han blivit av med sitt schyssta järnrör någonstans på vägen … Ska fixa ett nytt!

    1. Jag vet! Jag kunde inte motstå att provsmaka den. Den var väldigt söt, med något slags kakdeg runt en vaniljfyllning. Men blodet … ehm, jag menar hallonsåsen var god!

  1. Men GUUUUUD vilken tur att det var SPIKE! Jag tyckte att det såg ut som Crocodile Dondee och tänkte ”lalalalalala…”.

    Helt otippat så ser jag också fram emot kattkaféinlägg.

    1. På Fejan gissades det på Billy Idol, vilket jag kan förstå. Finns klara likheter. Men Crocodile Dundee … Subway Spike skulle BITA dig om han hörde det! ;)

      Kattkaféinlägg kommer! Det tar bara en sådan tid att välja bland över 100 kattfoton vilka som ska få vara med i bloggen.

      1. (lägg upp alla)

        aaaaaaand, är det nån som får bita mig så är det Spike.

        Kråkkådajl! Hör du det, Spike, du ser ut som CROCODILE DUNDEEEEEEE!

        1. Haha! :D

          (jag tror att mitt ganska generöst tilltagna utrymme för bilder skulle gå åt om jag l upp ALLA kattbilderna, men ska försöka få till ett urval där mina favoriter finns väl representerade)

  2. ååh, va’ rolig att läsa! härliga bilder :) roligt att det blev en så lyckad resa för er! jag blir helt galet ressugen förstås…

    och hjärntårta, hehe..! urk.

Kommentera

