Obligatoriskt påskinlägg


”BUNNY!”

Jag brukar inte fira påsk i någon större utsträckning. När jag var yngre såg jag fram emot påsk med en brinnande längtan redan i januari eftersom jag för det mesta brukar fylla år någonstans runt påsk (vilket i samband med årets mesta godisätardag är en oslagbar kombination för ett litet barn).
Så även i år. Idag är det skärtorsdag och min födelsedag. Jag ämnar fira i stillhet idag med sushi, öl och Hunger Games på bio. Imorgon blir det storslagen födelsedagsfest med tårta och allt. Senare i helgen planerar jag att åka en sväng till familjens landställe och blir matad med god mat och vin, spana efter blåsippor och klappa den gosiga grannkatten. Någonstans däremellan hinner jag eventuellt läsa någon bok om jag har tur (garanterat ingen påskekrim).

Glad påsk! Hoppas ni får en fin helg, oavsett om ni firar eller inte.

33 comments

  1. Grattis och glad påsk! Jo, jag brukar också fylla år i samband med påsk – 10:e. Åh, jag vill med se ”Hunger Games” … Och såklart läsa! (: Trevlig helg!

  2. Grattis och glad påsk.
    Själv har jag gått vid havet och längtat litegrann till sommaren.
    Ikväll står en guinness och lite kall bärs och lockar i kylen.

    1. Tack och detsamma. Här finns inte mycket hav att gå vid, men jag lär nog promenera vid Östersjön när jag åker till landstället. Om det inte blir snöstorm, det vill säga …

      1. Östersjön brrr, ser framför mig en sån där treögd firre från simspons knallar upp på en stenbumling…
        Fan jag vill också ha ett lantställe där man kan gömma sig!
        Plötsligt avis.

  3. Stort grattis på bemärkelsedagen! :) Det låter som att du kommer att få en riktigt mysig helg. Glad påsk med!

  4. Grattis på födelsedagen!! :D
    Själv fyller jag också år ibland på påsk (den 13e) så brukar/brukade också se mer fram emot det. Påsk är endast till för att äta mer choklad. I alla fall i det här hemmet :)

  5. Grattis! Påsken är en bra högtid att fylla år på, så länge det inte blir på långfredagen – jag minns att det var jäkligt tråkigt när jag var liten för ingenting hade öppet.

    Du fyller f.ö. år samma dag som min svärmor så jag kommer att komma ihåg det hädanefter. =)

    1. Tack! Jag har fyllt på långfredagen ganska många gånger. Som jag minns det var det en ganska trevlig dag att fylla på just för att ingen ändå hade något annat för sig. Ska man ha kalas passar ju årets tråkigaste dag väldigt fint. :)

    1. Tack! Att filmen var på gång var faktiskt skälet till att jag äntligen kom mig för att läsa trilogin i vintras. Men jag tror att du gör helt rätt i att läsa boken först och se filmen efteråt.

  6. Grattis och glad påsk! :) Jag såg Hungerspelen i lördags och gillade den galet mycket, ska bli kul att se vad du tycker om den.

    1. Tack och detsamma! Jag tyckte att den var väldigt bra. Jennifer Lawrence gjorde (som väntat) en grym Katniss och jag blev positivt överraskad av hur bra de knöt ihop allt med att man fick se spelen ”bakom kulisserna”.

Kommentera

