Viktig regel

Viktig regel som alla bokbloggare borde tillämpa:
För varje tråkig kursbok du köper får du också köpa en rolig skönlitterär bok. Minst en. Beroende på kurslitteraturens tråkighet kan upp till tre bonusböcker per kursbok godkännas.
Det låter väl helt rimligt?

Mina bonusböcker ovan:
M.E Pattersons ”Devil’s Hand” – Elitistmörkerklubbens nästa bokcirkelbok som bl.a handlar om pokerspelande demoner i ett övernaturligt Las Vegas.
China Miévilles ”Kraken” – Miéville goes Cthulhu. Iä! Plus i kanten för världens ungefär snyggaste pocketomslag.

21 comments

    1. Det är en väldigt bra regel faktiskt. Tänk hur ensamma de stackars böckerna måste bli i sitt paket om de inte har något sällskap …
      Jag är mycket peppad på Kraken! Tanken är att jag ska ta med den på semestern. Om jag kan hålla mig tills dess. ;)

  1. Det här har jag hört talas om förut! Vill minnas att reglerna för ex-studenter sa nånting om en tröstbok per gång man så råkar slänga en blick på kursböckerna i bokhyllan. (Ett par års samlade studier ser RIKTIGT anskrämligt ut.)

    1. Jamen självklart. Ju dyrare kursböcker som står i hyllan desto fler tröstböcker får man köpa. Speciellt om det visade sig att man knappt behövde använda den där femhundrakronorsboken till någon av tentorna (något som verkar vara väldigt vanligt).

  2. Jag är istället sådan att jag lägger upp någon slags läsaplanering när det kommer till studierna och belönar mig själv med skönlitterär läsning när jag uppnått ”måstena”! Men jag gillar verkligen din viktiga regel.

    1. Det låter väldigt smart tycker jag. När det är mycket att göra brukar jag göra något liknande. Lägga upp en kvot att uppnå per dag innan jag får sätta mig med nöjesläsning.
      Att köpa en belöningsbok när man klarat av en tenta är också en mycket viktig och bra regel. :)

    1. Nä, det blir ju snarare svårare att koncentrera sig på kurslitteraturen när man har en massa roliga bonusböcker som känns mycket mer lockande. Men själva köpet känns mindre tråkigt i alla fall. :)

Kommentera

