Winter … eh, SPRING is coming

I min allmänna läströtthet och bloggtrötthet har jag helt glömt bort att skriva något som borde vara ett obligatoriskt peppinlägg. Idag är nämligen dagen då ”Game of Thrones” andra säsong drar igång!
I den andra boken dyker en hel del nya intressanta karaktärer upp (Brienne! Stannis! Melisandre! Asha!) och jag ser mycket fram emot att få se dem i tv-serien. Av vad jag har sett av castinginformation verkar det återigen ha gjorts mycket bra val av skådespelare. Jag håller mina tummar för att den första säsongens framgångar gjort att seriens producenter inte längre känner behovet av att stoppa in omotiverade boob shots och nakna prostituerade i varje avsnitt. Jag tror knappast att folk kommer sluta titta om de drar ner på den typen av inslag.

Ser ni fram emot säsong två av ”Game of Thrones”?

6 comments

  1. Såklart! En omotiverad boob-scen fanns med i första avsnittet, men kanske de lägger av med dem sedan…? Kul med andra säsongen, fast hjälp, ännu fler karaktärer att hålla reda på (och då har jag ju ändå läste boken). Blir också mer pepp på att fortsätta läsa framåt i serien, är halvvägs i trean nu och vill ju definitivt ha läst den innan den börjar sändas i tv!

    1. Jag är nog ganska nöjd om det bara är EN omotiverad boob shot per avsnitt … Blev lite förvånad över att bordellscenen i första avsnittet faktiskt var motiverad också, för första gången. Jag hoppas att det bådar gott inför resten av säsongen.
      Haha, jag fick förklara hur allt hängde ihop för min käre make som bara läst halva första boken. Särskilt scenen med Stannis & Melisandre var typ ”Vem är hon? Vem är han? Vad gör de på stranden? Hur hänger det här ihop med resten?”
      Du har ju ca ett år på dig att hinna klart med tredje boken, så det borde ju vara lugnt. :)

Kommentera

