På bloggfronten intet nytt

Mars 2012 kommer inte direkt gå till historien som den bästa månaden i bloggens historia. Inte nog med att jag knappt har hunnit blogga (enbart 11 inlägg skrivna, inklusive detta), jag har dessutom inte alls hunnit läsa i samma utsträckning som jag brukar. Visst har jag hunnit med en del titlar, men det har blivit mycket snabblästa serier och riktigt tunna böcker istället för de sedvanliga tegelstenarna. Att jag sedan inte har hunnit blogga om någon av dem är en annan historia …
Tyvärr misstänker jag att april inte kommer bli mycket bättre. Halva månaden kommer jag att vara på efterlängtad semester och den andra halvan lär gå åt till att fylla år, fixa saker inför resan och göra alla skoluppgifter som ska lämnas in medan jag är borta. Det är ju inte heller så att jag kommer ligga på en strand och läsa en bok om dagen när jag är bortrest heller, så frågan är om det ens kommer bli något (i bokbloggarkretsar närmast obligatoriskt) bokpackningsinlägg.

I maj ska jag se till att få bloggen på fötter igen, jag lovar. Tills dess får ni stå ut med sporadiska inlägg och ett överflöd av recensioner (då jag ligger back väldigt mycket på den fronten).

Hur har mars varit för er på läsfronten (eller bloggfronten)?

9 comments

  1. Jag har precis påbörjat kandidaten, och känner att läsning inte har prioriterats på ett bra tag. Så mycket tankar, och jag blir ibland stressad av läsningen för jag börjar tänka på allt annat som ska göras. uh..

    1. Jag känner att jag inte heller har prioriterat läsning på ett tag. Vilket är ganska tråkigt egentligen, för att läsa är ju något av det bästa jag vet. Men inte det man är mest sugen på att göra när man har tillbringat hela dagen med att läsa tråkig kurslitteratur …

  2. Jag kommer följa din blogg i vilket fall som. (: Tack för filmtipset, även om jag sett just ”Dark Water” – mer min cup, om man säger så än vissa av de här klyschigt och grabbigt sexuella filmerna. Snubblade också över ”The Walking Dead” som jag missat när den gick på TV – och jag tyckte serien var väldigt bra. Jag har nämnt tre franska skräxkfilmer i ett svar på bloggen … ”Final girl” är något intressant annars.

    1. Hej! Om du tittar under min flik ”Läser just nu” till höger så kan du se att jag redan har ”Nattens cirkus”. Men kanske finns det någon bloggläsare som är sugen på att tävla?

  3. Du får skriva sporadiska inlägg hur mycket du vill, jag läser dina inlägg slaviskt ändå ;)
    Själv börjar jag komma på blogg – och läsfötter efter en svajig början på året då jag jobbat alldeles för mycket vilket känns skönt. Har inte blivit mer än 6 lästa böcker den här månaden men tycker ändå det är ganska så mycket i o med att jag knappt haft lästid. Plugget har å andra sidan fått läggas åt sidan ett tag tyvärr.

    1. Risken är att det kommer bli mycket sporadiskt och sen plötsligt en hel klump med inlägg när jag väl har tid att blogga. Men det får gå det också. :)
      Du verkar ju ha jobbat galet mycket den senaste tiden så tio böcker är väldigt mycket! Speciellt eftersom du inte har gjort som jag och ”fuskat” med tunna seriealbum.

Kommentera

