Livstecken i form av en liten enkät

Bloggen går på sparlåga för tillfället. Helt ofrivilligt. Så snart jag blivit klar med salstenta och inlämningsuppgift nästa vecka ska jag göra bättring! Tills dess får ni hålla godo med en liten enkät (som jag snott av Helena)

JUST NU

… läser jag: Det sprillans nya Utopi (nr 5) som kom i brevinkastet idag ligger bra till. Annars är jag så att säga ”between books” och har lite svårt att bestämma mig för vad jag ska läsa härnäst.
… väntar jag: Det finns inget, inte ens min kommande födelsedag, som jag längtar så mycket efter just nu som att om en månad få vara på sjukt efterlängtad semester (och ett år försenad bröllopsresa) i Tokyo.
… lyssnar jag på: Alldeles just för tillfället lyssnar jag enbart på fåglarnas kvittrande genom balkongdörrens glipa. I allmänhet har jag något slags synthpoprevival efter att ha sett den mycket underhållande BBC-dokumentären ”Synth Britannia” för någon vecka sen.
… tittar jag på: Det blir mycket anime nu. Som förberedelse inför resan.
… är jag nyfiken på: Hunger Games-filmen är jag väldigt nyfiken på. Jag önskar att jag hade tid att se den i helgen, men det får vänta några veckor.

6 comments

    1. Jag fick en massa bra tips om saker att göra och se senast igår kväll, så peppen blir bara större och större. Så himla praktiskt att ha en massa vänner som själva har varit i Tokyo. :)

      1. Ja, verkligen! Vi hade ju till och med ”reseledare” (=vänner) med oss som hade bott där och talade japanska.

        Om ni är i Shinjuku, så tycker jag att du ska försöka gå till den här baren. Om den är sig det minsta lik när vi var där så är det som att stiga in i en David Lynch-film:

        http://www.wattention.com/trip-to-japan/tokyo/shinjuku/bar-rouge

        Ni har säkert redan blivit tipsade om Golden Gai. Kanske även om den lilla baren La Jetée som drivs av filmregissören Chris Markers änka? ALLA coola filmregissörer har hängt där. Och de har sina stammisflaskor kvar med sina namn på.

        http://www.lajetee.net/

Kommentera

