Saker man gör

Det känns ganska typiskt att när jag väl börjar få tillbaka lusten att blogga ordentligt igen så har jag inte tid. Åtminstone inte tid att skriva de där fantastiskt genomtänkta och djupsinniga inläggen som jag skulle vilja skriva.

Det är mars och den här månaden har jag två tentor. En hemtenta i statistik som får min hjärna att vilja fly ut genom öronen varje gång jag sätter mig ner med den (jag avskyr att plugga statistik av hela mitt hjärta) och en salstenta i teori & metod om några veckor som kräver sammanlagt 8 timmars tågresor och en heldag i Borås.
I Kreativt skrivande-kursen har jag äntligen skrivit färdigt mitt skelett och därmed i teorin bestämt vad som kommer att hända i hela romanen. 17 kapitel inklusive prolog och epilog. Det får mig att vilja skriva vidare mer än någonsin, men samtidigt fattar jag inte riktigt hur jag ska ha tid att göra något mer än de löpande inlämningsuppgifterna. Sluta läsa? Sluta blogga? Sluta sova?

På torsdag släpps dessutom årets för mig mest efterlängtade spel, Mass Effect 3. Jag ska lämna in statistiktentan på fredag och sen försöka spela så långt jag bara förmår innan det är dags för nästa tenta. Så om blogginläggen blir lite glesa under de kommande veckorna vet ni varför. Även om jag ska göra mitt bästa för att inte lämna bloggen helt åt sitt öde.

Vad gör ni i mars?

6 comments

  1. Hihi. Jag tänkte läsa ut den idag så kika in lite senare.

    I mars kommer jag att fota. Fotokursen är jätte rolig och har gett mig ett litet språng i kreativiteten känner jag. Nu är det två veckor kvar på de här kurserna sen är det dags för nästa period.

    Jag ska försöka bli frisk för på lördag vill jag så väldans gärna prova på stepp! :)

    1. Det bästa med att gå kreativa kurser är ju att man får så himla mycket inspiration. Det verkar som att det är lite samma sak med din fotokurs som med min skrivarkurs. :)

  2. I mars kryssar jag mellan hantverkare på jobbet och försöker undvika att andas in alltför mycket byggdamm… och så fyller jag 30.

  3. Hittills har mars inte varit så dum. Jag kom precis hem från en semestervecka i New York med min kärlek, annars så tänkte jag mest läsa och jobba. (Och hoppas att våren kommer snart!)

Kommentera

