Läsrapport februari


Sarah Langan – The Missing
Lina Neidestam – Zelda 2: Kampen fortsätter
Isaac Marion – Varma kroppar
Deborah Harkness – Alla själars natt
Terry Pratchett – Mort
Bryan Lee O’Malley – Scott Pilgrim vs The World (vol 2)

Richard Yates – The Easter Parade
Lars Åke Augustsson – Så skriver du romaner och noveller
Joe Abercrombie – Best Served Cold
Elizabeth Hand – Available Dark
Todd Dezago m.fl – The Perhapanauts: First Blood
Ika Johannesson & Jon Jefferson Klingberg – Blod Eld Död
Sarah Hall – The Electric Michelangelo
Mike Mignola & Duncan Fegredo – Hellboy 9: The Wild Hunt

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska: 9
Antal graphic novels/seriealbum: 4
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 4
Antal skräckböcker: 3
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar: 0
Antal SF-böcker: 0
Antal YA-böcker: 0
Antal tegelstenar: 2
Antal tidskrifter: 0
Antal ej skönlitterära böcker: 2
Antal e-böcker: 0
Sammanlagt antal: 14

Den här månaden blev det mycket serier, kanske lite för att kompensera att jag inte läste några alls förra månaden. Annars ganska blandat; lite zombier, lite vampyrer, lite komplicerade familjeförhållanden, lite apokalyps, lite metal och ganska mycket ond bråd död.
Ett stort minus för att jag inte läste någon e-bok alls, vilket alltså är mitt enda litterära nyårslöfte. Jag ska försöka kompensera och läsa desto fler e-böcker nästa månad, jag har faktiskt flera intressanta som bara ligger och väntar på att få bli lästa.

9 comments

    1. Det finns en hel massa skäl till att jag hinner läsa så mycket, men de två främsta är att jag läser väldigt snabbt och lägger väldigt mycket tid på att läsa istället för att exempelvis se på tv. :)

      1. jo det är sant, men jag tycker nog inte tv och böcker är samma sak, där emot har jag en pojkvän som tjurar på mig för att jag inte kan titta på film. ;)

        1. Samma sak är det inte, det håller jag med om. Men jag menar att jag inte har någon tv-mottagare och därför aldrig ser på vanlig tv (däremot ser jag gärna på specifika tv-serier och film) Sen jag valde bort det där slötittandet på tv så fick jag extra lästimmar varje dag.

          1. Det är väl just slötittandet jag tycker om, då slipper jag tänka eller bry mig;) Jag är box människa, inte film men serier. Jag får väl tänka om så jag får lite mer tid

Kommentera

