Nästan hela fångsten

Idag fick jag hem nästan alla böcker i min ganska sansade bokreabeställning. Eller hem och hem, jag fick med insats för livet gå över regnblöt blankis för att få med mig böckerna från uthämtningsstället. Jag väntar fortfarande på två böcker (ett seriealbum, en till engelsk pocket), men sen får det vara nog med reashopping för min del.

En hög seriealbum, en hög engelska pockets och en mycket nyfiken katt.

Serier:
Grant Morrison m.fl – The Filth
Mike Mignola – Hellboy 9: The Wild Hunt
Paul Hornschemeier – Mother, Come Home
Todd Dezago m.fl – The Perhapanauts: First Blood
Pockets:
Sarah Hall – The Electric Michelangelo
Tim Etchells – The Broken World
Paul Auster – Leviathan
Walter M. Miller Jr – A Canticle for Leibowitz
Jim Butcher – Fool Moon
H.P Lovecraft – Anteckningsbok

Hur har det gått för er med bokrehandlandet? Har ni gjort några stora fynd eller har ni bojkottat rean helt i år? Eller har ni, som jag, helt struntat i trista högar med billig bokreautgåvor och istället satsat på era favoritgenrer?

20 comments

  1. Jag gick ju all in på bokrean och har köpt på mig en hel hög böcker som jag egentligen inte vet om jag någonsin kommer att hinna med att läsa – brukar ju vara så att böcker som man ”kanske vill läsa, någon gång…” alltid blir omkörda av böcker som man känner att ”den här boken MÅSTE jag läsa NU” när man köper dem.
    (Ex. så har jag köpt ”Voice of the Gods” av Trudi Canavan, trots att det är sista delen i en trilogi och jag aldrig har varit särskilt nyfiken på Canavan).

    Beställde ”The Terror”, men den var tyvärr redan slutsåld. Det var synd, var en av de böckerna jag helst ville ha.

      1. Så himla synd att The Terror sålde slut, för den är så sjukt bra! Köp någon annanstans tycker jag, det är en bok som jag tycker att alla borde läsa. :)

        Jag hade tänkt göra en lista, men blev lite anti när inte alla böcker hade kommit idag. Fast kanske är det värt att göra det ändå och bara lägga till de två sista böckerna sen när de dyker upp (förhoppningsvis imorgon).

        1. Åh, tack så mycket. Du verkar ju fått ihop en riktigt fin samling :)

          Sitter och håller på att sätta ihop en liten bokbeställning (ganska dumt då mina böcker från bokrean inte har kommit ännu) och tänkte ta och beställa ”The Terror” i den istället.

          1. The Terror hör till mina absoluta favoritböcker så jag måste helt klart ge tummen upp till det beslutet. :)

            Jag känner själv att jag måste skaffa Jim Butchers ”Storm Front” snarast eftersom ”Fool Moon” är nr 2 i bokserien. Så det lär bli någon beställning för mig också snart. För att komplettera lite (som det brukar heta).

  2. Haha, jag har köpt Pulp av Bukowski -inte för att gillar den utan för att jag vill ha hela gubbens hecksher-översatta produktion i hyllan. Plus Mörkrets Hjärta av Joseph Conrad – i nyöversättning av…. just det, einar hecksher!
    Fast de var bägge såna där billiga pocket, så egentligen fyndade jag bara en bokrea-bok;
    Cirkeln. Ska bli intressant.

    1. Åh, visste inte att Mörkrets hjärta fanns i nyöversättning. Har läst den några gånger, men bara på engelska, så är klart nyfiken på hur översättningen ter sig.
      Känns ju som rätt bra tajming att läsa Cirkeln nu då andra boken är på gång.

      1. Jag har ju faktiskt aldrig läst Mörkrets Hjärta, bara sett apocalypse now en massa gånger så det ska bli jävligt intressant.
        Jaså är den på gång?
        Jag tänkte faktiskt ”bäst att passa på innan colin nutley gör film av den” eller något ännu hemskare scenario.

        1. Hahaha! Castingen för filmen är igång med INTE med Colin Nutley som regissör. Vad jag vet. ;) Plus att Sara skriver manus så jag har svårt att tänka mig att det inte kommer att bli awesome.

  3. I år blir det faktiskt inget shoppande på bokrean, men jag shoppade loss ordentligt på svenska pocketar i tisdags. Det gjorde mig glad :)

    1. Pocketshopping är den bästa shoppingen! :) Jag är pocketkramare av stora mått, så egentligen är inte bokrean med alla inbundna böcker riktigt min grej. Men som tur är finns ju en del pocketböcker på rea också, som synes ovan.

Kommentera

