Läsrapport januari

Januariläsningen. Ej med på bilden (av förklarliga skäl): e-boken Spelreglerna.

Sofie Trinh Johansson – Halvblod
Catherynne M. Valente – Palimpsest
Dawn French – En liten smula underbar
Cherie Priest – Bloodshot
Ali Shaw – The Man Who Rained
Joe Abercrombie – Last Argument of Kings
Jonas Karlsson – Spelreglerna
Neal Stephenson – Quicksilver

Joan Didion – Blå skymning
Catherynne M. Valente – The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making
Charlaine Harris – The Sookie Stackhouse Companion

Statistik
Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 7
Antal graphic novels/seriealbum: 0 (!)
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 6
Antal skräckböcker: 0
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar: 1
Antal SF-böcker: 0
Antal YA-böcker: 1
Antal tegelstenar: 2
Antal tidskrifter: 0
Antal e-böcker: 1
Sammanlagt antal: 11

Månadens bästa: Palimpsest
Månadens sämsta: The Sookie Stackhouse Companion (utförlig sågning kommer)
Månadens besvikelse: The Man Who Rained
Månadens överraskning: Bloodshot

10 comments

  1. Vad trevligt med en bild som illustrerar också, det borde man vara bättre på att lägga upp, men e-böcker blir ju inte så snygga på bild :P Som jag erkänner på bloggen i dag har jag nu klickat hem såväl Abercrombie som Shaw (som Kindle-versioner), får se vad jag tycker!

    1. Det började med att jag av lathet inte orkade sortera in del lästa böckerna i bokhyllan och sen kom jag på att det skulle vara en trevlig ny feature att fota varje månads läsning. Om inte annat så är det ju alltid fint med läshögsfoton. :)
      Åh, ska bli spännande att se vad du kommer att tycka om båda de böckerna! Jag är lite smått kär i Abercrombie för tillfället, så blir väldigt glad så fort någon provar hans böcker.

      1. Du är ju värsta fantasymissionären, först GRRM (läste hundra sidor ”A torm of Swords” i förrgår, mm, lovin’ it!) och nu Abercrombie! :)

        Bokhögar ftw!

        1. Hehe, jag känner att det är mitt stora kall i livet! Fast än så länge har jag inte fått Helena att läsa fantasy, så jag känner att jag fortfarande har en bit kvar. ;)

    1. Jag gillade den skarpt! Kanske inte lika mycket som Palimpsest, men Valente är helt klart en ny favorit! Och både böckerna kommer jag att skriva om efter vi har pratat om dem i bokcirkeln nästa vecka. :)

  2. Ser fram emot sågningen av Sookie-companionen, kommer med all säkerhet hålla med dig på varje punkt. Den var så deprimerande att jag inte tror att jag ids skriva något inlägg om den ;) Är mycket nöjd att jag inte betalat för den i alla fall…

    1. Deprimernade var ordet! Just därför jag har tänkt skriva en väldigt utförlig varning för att avskräcka folk. Och jag är också glad över att jag inte betalat för den. ;)

      1. Jag betalade för den, läser tvångsmässigt allt om sookie och hennes universa, men kom inte längre än den inledande novellen. Har bläddrat i den en del men naaaeh fyfan.

Kommentera

