Läskoma och spelkoma

Att det är lite tyst i bloggen för tillfället beror inte – som man kanske kan tro – på att jag befinner mig i läskoma. Jag befann mig i och för sig i läskoma hela annandagen, då jag läste hela Hunger Games-trilogin i sträck. Dryga 1300 sidor senare kände till och med jag mig lite matt, något som har påverkat bloggandet. Jag har dock en hel hög böcker som ligger och väntar på att bli recenserade, så jag ska försöka ta mig ur min nuvarande koma som till största delen består av Portal 2-spelande, julmust och tv-serieknarkande.

Hur har er jul varit? Har ni hunnit läsa något?

21 comments

  1. Hehe! Känner igen den där Hungerspelskoman :) Kände precis likadant efter att jag läst alla tre på en och samma gång. Beundransvärt att du lyckades läsa dem alla på en dag!

  2. Åh, hela trilogin på en dag! Mkt imponerad! Själv har jag tyvärr fått på tok för lite läst pga först social jul hos alla föräldrar och svärföräldrar, sedan jobb. Tyvärr, längtar mycket efter en skön läskomedag eller två!

    1. Ska det vara läskoma ska det ju vara på allvar! ;)
      Jag förstår dig. Jag har bara firat en dag hos en familj i år så det blev mer tid till läsning än det brukar bli. Mycket skönt!

  3. Vinterkräksjuka, först de bägge knattarna, sen julaftons kväll vi vuxna…. Inte mycket läst, men tänkte faktiskt ner och ragga på Äta Djur i dagarna, förhoppningsvis gör den läsningen ytterligare för att slimma kaggen inför vårsäsongen=)

    1. Usch vad tråkigt med vinterkräksjuka!
      Jag är också sugen på att läsa Äta Djur. Nu äter jag iofs inte särskilt mycket djur själv (enbart fisk). Men det verkar vara en väldigt intressant bok, har länge tänkt att jag verkligen borde läsa den.

      1. Det är många som tänkt samma tydligen, den är utlånad ett bra tag framöver…. Själv äter jag allt i köttväg men är kritisk till köttindustrin.

  4. Hur är det fysiskt möjligt att läsa 1300 sidor på en och samma dag? är frågor en långsamläsare som jag plågas med. Låter underbart att kunna ta till sig böcker i den takten. Jag får istället på att leva i 200 år för att hinna med lika mycket på en livstid. Låter dock lika fysiskt omöjligt…

    1. Jag läser snabbt i vanliga fall (100 sidor i timmen är väl ett tänkbart genomsnitt) med YA-böcker går lite extra snabbt. Lite större text, kortare meningar och sådär.
      Det är fint att kunna läsa så snabbt, speciellt när jag pluggar. Fast jobbigt när man ska på semester och måste släpa med sig ett helt berg av böcker istället för någon enstaka pocket… :)

  5. Underbart! Håller just på att plöja igenom Halvblod, den är också riktigt bra. Har annars passat på att starta en egen bokblogg, som komplement till den gamla, och har roat mig med att flytta över alla ”läsrelaterade” inlägg till den :)
    Vad tycker du om Portal 2? Går och är lite småsugen på det..:)

    1. Halblod ligger här hemma och väntar på mig, jag tänkte ta mig an den efter nyår och de tentor jag ska få klara nästa vecka. Den verkar väldigt bra!

      Portal 2 är väldigt roligt, men ganska svårt. Jag älskade första Portal-spelet och gillar att det här spelet innehåller dels en singleplayer-kampanj som bygger på storyn i första spelet och dels en co-op-kampanj som är perfekt att spela tillsammans med sin partner. :)

  6. Å, jag klarar inte att sträckläsa nuförtiden. Ibland saknar jag det. Jag blir alldeles för rastlös, och drabbas av en massa idéer och kreativa infall som stör koncentraitionen. (När jag inte bara blir avbruten av barnen förstås.)

    Jag har läst lite under julen, men inte bloggat eller skrivit särskilt mycket. Rätt skönt. Fast jag blir lika rastlös av att läsa för lite som att läsa för mycket ;)

    1. Fast kreativa infall låter ju bara trevligt, tycker jag. Har inget emot att få såna medan jag läser. :)

      Jag känner lite samma sak när det gäller läsning. Bäst är att hitta en balans där man varken läser för mycket eller för lite, men det brukar vara svårt att få till.

  7. Jag sträckläste också Hungerspelen ;) Fast jag både läste och recenserade dem dagarna före jul när jag var ledig, jobbade hela julen. Ska blir kul att se vad du tyckte (fast jag anar av sträckläsningen att det blir åtminstone någorlunda positivt ;) )

    1. Någorlunda positivt stämmer bra (jag sträckläste ju – det säger en hel del). men jag är inte odelat superpositiv av olika skäl, så misstänker att det kommer att bli en lååång recension… :)

Kommentera

