Ett litet klargörande

Angående det här med Gotisk Höst förresten. Det är december nu, en vintermånad. Inte alls höst längre.
Jag hade tänkt låta bloggtemat gå hela höstterminen (som håller på en bit in i januari), men på grund av stränga fuskregler vid högskolan så kan jag inte blogga om böcker vi läser under kursen innan jag har lämnat in de tentor där litteraturen ingår. Jag får nämligen inte plocka något från mina egna texter enligt reglerna, vilket gör det ganska svårt att skriva om böckerna ifråga. Allt blir förskjutet. Och jag har en hel massa gotisk litteratur kvar att läsa som jag definitivt kommer att vilja blogga om, så temat lär pågå minst till slutet av januari även om hösten då är försvunnen för länge sen. Bara så att ni vet.

6 comments

  1. Helt förståeligt och okej. Spännande att se vilka böcker ni har diskuterat också, i och med att jag läste en skräck- och gotikkurs hösten 2009. Vi läste bl.a. ”Dracula”… (:

    1. Vi har läst Dracula också, men annars har det varit allt från Stephen King till H.P Lovecraft. Gillar bredden! Och är väldigt peppad på sista delmomentet nu, då vi dessutom får läsa serier. :)

        1. Ja, vi får välja väldigt mycket själva. Jag skrev hemtenta igår om bl.a John Ajvide Lindqvists novell ”Vikarien”. :)
          Nu till sista momentet ska vi läsa första albumet av Neil Gaimans serie ”Sandman” som jag verkligen ÄLSKAR. Kommer bli väldigt roligt att skriva tenta om det sen!

Kommentera

