Kreativt Skrivande III

Idag fick jag besked om att jag är antagen på Kreativt Skrivande III till våren. Det har delvis varit tungt att läsa tre kurser under hösten – särskilt då inlämningsuppgifter för olika kurser ofta haft deadline samtidigt – men det har också varit väldigt roligt. Så jag tänkte ”What the hell, fritid är överskattat” och bestämde mig för att fortsätta med det kreativa skrivandet även under våren.
Jag hoppas att vårens uppgifter kommer vara givande och att jag kommer att bli inspirerad att fortsätta skriva på mitt påbörjade NaNoWriMo-projekt. Kanske till och med få in projektet i skrivarkursen på något hörn.

Just nu håller jag på att skriva en inlämningsuppgift om monster till gotikkursen samtidigt som jag finputsar den senaste skrivuppgiften för inlämning till lärare i Kreativt Skrivande-kursen. En text som alltså kommer dyka upp här på bloggen så snart jag har hunnit fixa till alla små skavanker.
Med andra ord; håll utkik efter Bokstävlarnas skönlitterära bloggpremiär!

9 comments

  1. Åh vad roligt! Ser fram emot att läsa skönlitterära texter av dig och funderar samtidigt på om man själv kanske ska göra detsamma, jag har en roman hos förlagen nu och en till som är nästan klar och som sedan ska skickas in så småningom. Funderar vidare. Ska vi boka något datum för bokbloggarmiddag i januari så att folk hinner komma?

    1. Ja, det vore jätteroligt! Och wow, har du skrivit (nästan) två romaner? Jag är väldigt imponerad!

      Slutet av januari kanske passar? efter alla trettonhelger och liknande? annars brukar folk vara så upptagna…

      1. Ja, det har jag fast nu på sistone har det inte blivit mkt till skrivande men det kommer nog igång igen. :) Slutet av januari låter bra, vi kan ju ta det efter den 25 t.om så folk har fått lön och så. Ska vi börja sprida ordet redan nu? Man skulle kunna ta till exempel torsdagen den 26 januari på ngn mysig restaurang och köra bokbyte och så som sist.

        1. Låter bra! Jag tycker absolut vi ska köra med bokbyte, det var väldigt roligt. Plus perfekt tillfälle att bli av med böcker som man inte vill ha kvar. :)
          Ska vi spika 26e?

Kommentera

