Julkalender i novellformat

När det handlar om jul är jag vanligtvis ganska Grinchen, men det finns vissa julmoment som till och med en kallhjärtad julskeptiker som jag kan uppskatta. som lussekatter. Och nördiga julkalendrar. som den som Mix förlag drar igång på sin Facebook-sida imorgon; alla som går in och gillar sidan får upp en liten lucka varje dag med bidrag från bl.a Anders Fager, Amanda Hellberg och en självbiografisk historia signerad självaste Neil Gaiman!
Klart värt att hålla ögonen på, även om man så jag inte har så mycket övers för tomtar och julmusik.

8 comments

  1. Här har du ännu en Grinch. När mina kollegor försökte julpynta kontoret i mitten av november så satte jag ner foten (jag förbjöd även nynnande på julsånger före den första december). Fast precis som du så måste jag ju erkänna att det finns vissa bra saker med julen, lussekatter och glögg är två av dessa. :-) Adventskalendrar ännu en till. Eller: vendsaklender, som jag sa när jag var liten.

    1. Det är väldigt skönt att vara vuxen och få bestämma över sitt eget julpyntande, tycker jag. Jag har exakt en julstjärna upphängd. Plus en Jack Skellington-figur i tomtedräkt som jag brukar ställa fram till jul. ;)

      Jag körde stenhårt på chokladkalendrar fram tills att jag blev laktosintolerant och inte längre kunde äta chokladen i dem. saknar det lite, det var en riktigt bra sak med julen!

      1. Hemma står det elektriska ljusstakar i alla fönster, men that’s it. Inga j*vla tomtar eller julgardiner.

        Köpte två chokladkalendrar i år, en med Nalle Puh till mig själv och en knallrosa Hello Kitty till min kollega. Han blev jätteglad. :-)

        1. Julgardiner är överkurs! Jag har ingen julgran heller, det är väldigt bekvämt att kunna skylla på katterna och slippa skaffa någon gran alls.

          Om någon bara kunde göra en chokladkalender med mörk choklad så skulle jag återuppta den traditionen omedelbart. :)

Kommentera

