Läsrapport oktober

Elizabeth George – Write Away
Denise Mina – The Field of Blood
Liv Strömqvist – Ja till Liv!
Sofia Nordin – Utanmyr
John Ajvide Lindqvist – Tjärven
Belinda Bauer – Mörk jord
Elizabeth Bear – Undertow
Anders Björkelid – Förbundsbryterskan
Bram Stoker – Dracula
Neil Gaiman – The Graveyard Book
Lina Neidestam – Maran

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska: 5
Antal graphic novels/seriealbum: 2
Antal fantasyböcker: 2 (om man även räknar The Graveyard Book)
Antal skräckböcker: 3
Antal postapokalyptiska böcker: 0
Antal tegelstenar: Ingen riktig
Antal tidskrifter: 0
Sammanlagt antal: 11

Litterära nyårslöften 2011

Antal sf-böcker lästa: 1
Antal ”äldre” böcker (dvs minst 30 år) lästa: 1
Böcker utanför trygghetszonen: 1 (deckarutmaningen ju!)

Sammanfattning av månadens läsning:

Oktober månad blev ganska dålig på läsfronten, åtminstone inte om man ser till antal sidor. Men två veckors sjukdom och allt som behöver göras i lägenheten efter stambytet har gjort att jag inte har kunnat läsa på långa vägar så mycket som jag brukar göra under hösten.
Månaden började med att jag läste Elizabeth Georges skrivarbok ”Write Away” som gjorde mig irriterad och provocerad. Ingen bok jag kommer att ta åt mig särskilt många råd från, med andra ord. Månadens absoluta bottennapp.
Månadens bästa böcker är ett dött lopp mellan Anders Björkelids ”Förbundsbryterskan” och Neil Gaimans ”The Graveyard Book”. Ungdomsfantasy med skräckinslag verkade med andra ord vara den perfekta oktoberläsningen för yours truly.

Hur har er läsmånad varit? Vad är det bästa/sämsta ni har läst?

9 comments

    1. Åh, det låter väldigt mysigt. Jag brukar läsa en del Lang & Christie i föräldrarnas sommarstuga om somrarna av nostalgiska skäl. Tjugoåriga vanor bryter man ju inte alltid gärna. ;)
      Recension av Maran kommer här inom kort! Jag gillade den också.

    1. Det borde jag verkligen kunna göra. Jag har lite ont om tid just för tillfället (tusen deadlines ungefär samtidigt), men jag ska skriva upp så att jag kommer ihåg det, för det låter som ett roligt inlägg att sätta ihop!

      1. Jag läste på ganska bra under oktober trots att jag hade en tenta och diverse inlämningsuppgifter. Passade på att publicera min sammanfattning idag då jag då jag inte hann med det igår.

Kommentera

