Fredagens

När man är begravd i skolarbete och egentligen inte hinner blogga, så passar det alldeles utmärkt med en liten fredagsenkät. Helena har gjort enkäten.

Dagens…

Outfit: Svart linne, blåsvart leopardmönstrat kjol och underkläder. Det är varmt i barndomshemmet idag, som ni kanske förstår. Kommer dock byta framåt kvällen, misstänker att barbent och septembernatt inte riktigt går ihop.
Humör: Lite stressad, men annars helt okej.
Tanke: Undrar om jag hinner förbi systemet i kväll?
Frukost: Laktosfri yoghurt med mammans hemlagade skuggmorellsylt (bästa!), krossade linfrön & havrefras. En kopp te.
Bok: Började igår kväll på första boken som ingår i den fobiska utmaningen; Denise Minas ”Field of Blood”. Tycker hittills mycket bra om Paddy Meehan, är fascinerad av Minas Glasgow-beskrivningar och undrar hur historien egentligen kommer att utveckla sig.
Låt: Har lyssnat en del på Florence + The Machines ”Shake It Out” de senaste dagarna.
Hurra: Ikväll är det skräckfilmskväll med Elitistmörkerklubben!
Bu: Imorgon måste jag tillbringa precis hela dagen med att skriva klart den första examinationsuppgiften i Gotiska berättelser-kursen. Rolig lördag.
Längtan: Det finns ingenting jag längtar så hett efter som när stambyteshelvetet äntligen tar slut och jag kan flytta hem igen. Mest av allt längtar jag efter katterna, min egen säng, mina bokhyllor, xboxen och tillgång till hela min garderob.
Önskan: Att de kommande veckorna kommer gå snabbt som vinden så att stambytet blir färdigt.

8 comments

    1. Jag tänkte att det var dags att sätta igång om jag ska hinna med alla tre böckerna! Och ja, jag gillar. Har iofs bara läst några kapitel ännu, men hoppas att jag kommer gilla resten lika mycket.

  1. Hoppas du har en fin helg! Du verkar ha haft en himla fin fredag! (: Min syster meddelar att skräckfilmstips/rysare är mer än välkommet någon gång under hösten! Vi har sagt att november får bli en passande månad för skräckfilmskväll o natt! Lagom mkt mörker o förhoppningsvis lite vindbyar! (;

    1. Om ni är sugna på vampyrfilm så kan jag tipsa om en VÄLDIGT bra film jag såg igår med Elitistmörkerklubben: Near Dark från 1987. Inte så läskig kanske, men en riktigt bra vampyrrulle!

Kommentera

