Fobisk duell: En hög deckare

Det ligger en hög deckare på mitt tillfälliga nattduksbord i föräldrahemmet. En hög deckare. Det är ingenting jag någonsin trodde jag skulle skriva, men ska litterära fobier utmanas så är det lika bra att göra det ordentligt!

Helena har alltså lånat mig Denise Minas ”The Field of Blood”, Elly Griffiths ”Fliuckan under jorden” och som en extra bonus; Tony Strongs ”The Death Pit” (tortyr, våld och häxerier i Skottland? Låter fantastiskt!).

Nu gäller det bara för mig att frigöra tillräckligt mycket lästid för att hinna med att läsa de här raringarna också. Vi kanske ska sätta deadlinen för utmaningen rätt sent i höst, Helena, eller vad tror du? Så blir chansen större att vi klarar av själva utmaningen?

6 comments

  1. Jag tycker vi kan sätta deadline vid årsskiftet, så slipper vi ha tidspress. Eller strax före jul? Gemensam presentation på respektive bloggar, säg, den 22 december så att vi kan fira jul helt fria från litteraturrelaterade fobier (och önska oss massor med fantasy och deckare i julklapp)? :D

Kommentera

