Hip hip hora!

Ni har väl inte missat att Bokhora fyller fem idag? Sveriges i särklass största och mest inflytelserika bokblogg fyller halvjämnt och vi är många bokbloggare som inspirerats av bokhororna genom åren.

Själv minns jag det som igår när jag fick en länk från Jessica till min gamla blogg och besökarantalet tiodubblades på bara några timmar. Ungefär där började jag fundera på om jag inte skulle ta och göra om min allmänna blogg till en bokblogg… Vilket jag också gjorde ungefär två veckor senare i samband med att Maria drog igång bokbloggar.nu.

Förutom Jessica är det Helena, numera ex-bokhora, som stått för inspiration och framför allt för fånigt många nya litterära älsklingar. Min bokhylla står i evig skuld till dig, Helena!

Som ett fint sammanträffande, eller slutandet av en cirkel, så upptäckte jag att Jessica länkat till mig idag igen. Och även om besökarantalet inte längre tiodubblas av en länk från en av mina favoritbokbloggare, så blir jag lika glad idag över att få vara med på ett hörn hos fina Bokhora.

Grattis bokhoror, ikväll firar vi!

8 comments

Kommentera

