Jag klagar inte


När regnet smattrar mot fönsterblecket känns det inte alls särskilt jobbigt att få stanna inne och plugga hela dagen. Speciellt inte när man dels har en snarkande sällskapskatt och dels när litteraturen som ska läsas dessutom är så oerhört intressant.

På bilden syns Stephen Kings ”On Writing – A Memoir of the Craft” som jag läser till skrivkursen och Mary Shelleys ”Frankenstein” och Fred Bottings ”Gothic” som är till den gotiska litteraturkursen.

Vad ska man säga? Jag klagar inte.

15 comments

  1. Men misse.. :-) Såå söt.

    Stephen King’s On Writing gillade jag när jag läste för ett par år sedan, speciellt avsnittet där han ingående berättar om den otäcka olycka han var med om.

    1. Hon är det bästa lässällskapet. :)

      Jag är preciiis framme vid det avsnittet nu, har hört att det ska vara det bästa! Så frågan är väl varför jag sitter vid datorn just nu istället för att läsa vidare? ;)

  2. Haha, Frankenstein-vinter kan bli litet väl enformigt, men vore kul att läsa allt av föregångarna till Steampunkeran. H.G. Wells, Mary Shelley, Jules Verne… Och så litet modern Steampunk förstås. Gasmask och mässinginstrument, luftballonger och tidsmaskiner!

Kommentera

