Höstklyschigt

Ännu är det bara början av augusti och sommarvädret hänger sig envist kvar med kvav och dammig värme mest hela tiden. Men höstlängtan är stark inom bokbloggosfären och även denna bloggare har börjat längta ordentligt efter krispig höstluft och mörka kvällar med tända stearinljus och vara drycker.

För mig handlar hösten, den tidiga hösten, alltid om att starta om på nytt. Det slår aldrig fel, så snart det börjar vankas terminsstart så vill jag bara förnya: möblera om, börja träna, äta nyttigt, byta frisyr, skaffa ny garderob och kanske någon helt ny hobby. Ja, jag är en vandrande höstklyscha.

Men istället för att gå runt och längta efter att färga håret svart igen (vilket jag verkligen inte borde göra, då det kräver så mycket underhåll) så funderar jag på om jag inte vända min förändringsiver mot bloggen istället. Kanske hitta på något nytt tema, någon rolig bloggserie eller något liknande? En utmaning kanske? Som kan pågå under hela hösten?
Hm, det här tål att funderas på märker jag. Men om ni har några tips på roliga saker jag skulle kunna göra med bloggen så får ni hemskt gärna komma med förslag!

13 comments

  1. Jag har bokat tid för att färga mitt hår brunrött. Det gör jag varje höst, så jag är nog också lite utav en klyscha. För övrigt så läste jag ut A Storm of Swords i fredags och håller fortfarande på och ältar över karaktärer, saker, händelser. Så otroligt bra!

    1. Jag har köpt hem mörkröd hårfärg och klippte håret igår, så ja, jag är verkligen klyschan nummer ett! ;)
      ASoS är min favorit hittills i bokserien, den är ju otroligt mörk och grym en också så himla bra. Och det här med att jag funderar på nytt bloggprojekt inför hösten har nog också lite med att jag är färdig med Den Episka a Song of Ice and Fire-omläsningen – måste hitta något nytt! Vilket inte blir det lättaste, med tanke på hur bra de böckerna är…

  2. Åh, ljuva höst! Jag har jobbat instängd på biblioteket hela sommaren, med konstanta svettpärlor i pannan. Jag kunde således inte se fram emot den mer än vad jag gör just nu. Allt känns bättre på hösten – det är mitt nyår, tror jag.

  3. Några bloggidéer har jag inte men skriver under på att hösten har sin charm. Hösten ställer mindre krav på något vis. Vore det inte för att vintern följer på den, skulle hösten kunna vara min favoritårstid. Har just själv fyllts på med en massa ny kreativitetsenergi, kanske beror det på höstens intåg som är på gång? Fixar ny fotoblogg och uppdaterar min hemsida samtidigt som Andasinbloggen får frodas :)Dessutom ger hösten tid, så kanske kan jag få tid att redigera fler foton från Hollandsresan tex. Inte fel.

  4. Höst ja. Vinter nej! Det får gärna vara höst hela vintern också för min del. Jag vill bara verkligen inte se snö igen på kanske två år till. vi behöver lite tid ifrån varandra känner jag. Den börjar kväva mig och är så där klängig som man bara inte klarar av ibland. Du förstår vad jag menar.

    Färga håret har jag redan gjort och ska slänga i en till toning i helgen för att piffa upp det lite inför att skolan börjar på måndag. Nya kurser och nya människor ska bli jätte spännande känner jag. Har saknat skolan lite. Okej, ganska mycket.
    Jag har även börjat utöka min garderob och snart blir det nog en liten bortrensning med sånt som inte sett dagsljuset sen digerdöden ungefär.
    Och igår köpte jag ett nytt nattduksbord på myrorna i Jakobsberg. Jag gillar verkligen Myrorna där. Vet inte vad det är, men dom har bra skit. Tatuera mig ska jag göra i höst har jag bestämt. Jag tror man behöver saker att se fram emot och saker som håller en sysselsatt.

    Tips till bloggen är en lite svårare. Man kan ju alltid pilla med hur den ser ut eller som du var inne på där. Men klassiker då? har du läst dem allihop? Jag är jätte nyfiken på Klassiker. Håller ju på med The Great Gatsby nu och har The Scarlett letter i bokhyllan som väntar på att få läsas någon gång också och jag är nyfiken på The Yellow wallpaper som jag hört ska vara så bra. Jag försöker ju hålla mig borta från bokserier så jag vet inte alls där. Snart är det tillbaka till kurslitteratur.

    1. Jag skulle också väldigt gärna ha höst hela vintern igenom. Gå direkt från oktober till april utan att passera gå.

      Jag färgade håret igår och det blev faktiskt inte svart ändå. men mörkt. och kortare. Så lite förändring blev det i alla fall…
      Jag ska också tatuera mig i höst! Great minds think alike! :)

      Vad det gäller klassiker så har jag mest skrivit i bloggen om vilka klassiker jag INTE har läst. Hehe. När jag läste litteraturvetenskap så fick jag något av en överdos på den fronten känns det som, läser väldigt sällan klassiker numera. Även om det slinker ner någon lite då och då.

  5. Nu är det tillåtet att återigen sitta på kafeer och läsa i timtal utan hurtiga tillrop om att gå ut i solen istället. Och det sköna omslaget i vädret, från kvalmigt till hög klar luft och så alla de de vackra färgerna på det. Och förstås – massor av höstläsning!

    1. Jag är nöjd redan nu då det har regnat och varit en del här i Stockholm för första gången på… evigheter, känns det som. Inte riktigt höst än, men väldigt behagligt!
      Paradoxalt nog så tycker jag nästan att det är skönare att vara utomhus på hösten än på sommaren, just för att det är friskare. Och för att det inte längre är något måste.

  6. Det är skönt med höstpromenader och att se allting dö.
    ”Böcker som definierat mig” (eller nån bättre rubrik)
    alltså läsupplevelser som präglat din smak, eller kanske dig som person hade varit roligt att läsa.

Kommentera

