Läsrapport juli

George R. R. Martin – A Feast for Crows
Charlie Huston – No Dominion
George R. R. Martin A Dance with Dragons
Mike Mignola – Hellboy: Conqueror Worm
Therése Söderlind – Norrlands svårmod
Charlie Higson – The Enemy
Beate Grimsrud – En dåre fri

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska: 5
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasyböcker: 2
Antal skräckböcker: 3; blandad kompott med några vampyrer, en hord zombies och en gigantisk utomjordisk mask
Antal tegelstenar: 2 ordentliga och 2 gränsfall på 450 sidor lite drygt.
Antal tidskrifter: 0
Sammanlagt antal: 7

Litterära nyårslöften 2011:

Antal sf-böcker lästa: 0
Antal ”äldre” böcker (dvs minst 30 år) lästa: 0
Böcker utanför trygghetszonen: 0

Månadens bästa: Jag måste nästan säga ”A Dance with dragons” med tanke på hur efterlängtad den varit, men ”En dåre fri” var också oerhört bra.
Månadens sämsta: Ingenting har varit direkt dåligt, men flera av böckerna jag läste spårade ut mot slutet.
Månadens överraskning: ”Norrlands svårmod” var bitvis mycket intressant.
Månadens besvikelse: ”No Dominion” var inte alls lika bra som ”Already Dead”.

Det blev inte mycket läst den här månaden. Dels för att jag lade så mycket tid på de två tegelstenarna, dels för att jag varit bortrest utan särskilt mycket lästid.
De litterära nyårslöftena hamnade dessutom helt i skymundan den här månaden. jag ska försöka skärpa mig på den fronten.

2 comments

Kommentera

