Nästa bok hägrar redan vid horisonten

Jag har inte mer än hunnit läsa klart den ack så efterlängtade drakdansen, innan jag börjar sukta efter nästa efterlängtade boksläpp denna sommar.
Boken ifråga är Lev Grossmans ”The Magician King”, en fristående uppföljare till ”The Magicians” som jag läste och älskade för några år sen. Den 7 augusti kommer boken ut och förhoppningsvis kommer den stora nätbokhandeln skicka mitt bevakade exemplar till mig snabbare än snabbast.

Är det någon mer än jag som kommer att kasta sig över ”The Magician King” så snart den kommer ut? Jessica kanske, vars bokhorerecension av ”The Magicians” fick mig att upptäcka den fantastiske Lev Grossman? Eller Sara, som var snäll nog att maila mig ett utdrag av boken som Grossman skickat med i en nyhetsbrev? Eller någon av er andra som gillar er fantasy mörk och desillusionerad med en skvätt metalitterära inslag som krydda?

12 comments

  1. Jag bevakar Kindle-versionen trots att jag ännu inte läst ettan :P Ska göra det innan köp såklart, men jag känner på mig att jag kommer att gilla! :)

    1. Jag tror att det i princip är ett måste att läsa The Magicians först. Kanske finns även den till Kindle?
      Och jag tror verkligen att du skulle gilla. Jag beskrev den för Helena som ett slags anti-fantasy, där de magiska inslagen känns väldigt nedtonade. Plus starka DHH-vibbar!

      1. Jag har alltså ”The Magicians” i hyllan, så det är inte det det är frågan om :) Och även om jag då ännu inte läst the famous DHH brukar jag gilla de böcker som beskrivs ha DHH-vibbar :)

    1. Jag har varit så himla fokuserad på ADwD så jag hade nästan glömt bort det här boksläppet. Men är så himla peppad, även om det tyvärr inte verkar bli något midnattssläpp för den här boken. ;)

    1. Den som ändå kunde få recensionsexemplar även från engelska och amerikanska förlag… Skulle inte ha något emot att få den här boken kastad till mig heller, direkt. ;)

      1. Jag fick faktiskt precis ett mail av ett engelsk förlag som ville börja skicka läsex till mig. Jag fick skriva en lista vilka genrer och författare jag föredrog så skulle hon skicka böcker till mig utefter den. Sånt muntrar upp mig!

Kommentera

