Två Game of Thrones-relaterade tips

Jag förstår att ni alla brinner av längtan efter att få veta hur det går med min omläsning av bokserien ”A Song of Ice and Fire”. Jo tack, bra! Jag är klar med den andra boken, ”A Clash of Kings” (recension kommer!), och tänkte börja med den tredje ikväll.

För att underhålla er GRRM-fans till dess så tänkte jag bjussa på två relaterade länkar:

Det första är den fantastiskt roliga tumblr-sidan My Mom Watches Game of Thrones. Det är precis vad det låter som, små kommentarer om varje avsnitt av tv-serien som är gjorda av tumblarens fantastiskt roliga mamma. En mamma som bl.a kallar Khal Drogo för ”The Klingon” när hon kommenterar de första avsnittet. Varning för att här finns spoilers galore för den som inte sett alla avsnitt av tv-serien eller läst böckerna.

Det andra tipset är kanske inte lika roligt som det första, men precis lika fantastiskt. Inn at the Crossroads är en blogg som är dedikerad till att tillaga all mat som beskrivs i ”A Song of Ice and Fire”. Jajamen, här finns allt från King’s Landings ökända ”bowl of brown” till fruktiga bakelser och lerinbakad fisk. Inspirerande och underbart nördigt!

5 comments

  1. Hihi, My Mom Watches Game of Thrones var riktigt rolig. :-)

    (Vågade gå in först nu när jag har några få sidor kvar av boken, så jag inte skulle få några otrevliga överraskningar om handlingen.)

    1. Jag älskar den mamman! Så himla roliga kommentarer. Jag hoppas att hon kommer kommentera nästa säsong också, det kommer hända en hel massa saker som jag misstänker att hon kommer gå i taket för. ;)

Kommentera

