Jag är förberedd

Det var ett tag sedan den senaste bokcirkelträffen, men imorgon är det dags igen. Vi ska vara hemma hos mig och diskutera K G Johanssons ”Googolplex” och som ni ser är jag väl förberedd:

Nu kanske ni undrar vad nazistzombies har med en bokcirkel att göra. Jo, nästa vecka har Elitistmörkerbokcirkeln en splattrig filmkväll inplanerad, courtesy of Feuerzeug. Jag lyckades via ett erbjudande få tag i filmen för ynka 9 kr, så trots att jag själv inte äger någon Bluray-spelare var det i princip omöjligt att inte slå till.

Valda delar av bokcirkeln ska i slutet av den här veckan dessutom gå på Eurocon. Själv hinner jag troligtvis bara gå en dag, men med tanke på hur digert programmet är så räcker det mycket väl. Är det fler av er läsare som ska dit?

En busy vecka för bokcirkeln med andra ord, men en mycket rolig sådan!

10 comments

  1. Jag ska möjligtvis på Eurocon, håller på att vela fram och tillbaka just nu om jag ska ta tåget (eller flyget om billig flygbiljett kan hittas så kort innan) ner på torsdag. Jag är ju anmäld och det skulle vara jättekul, men samtidigt så har jag saker som jag borde göra här hemma också. Får se hur det blir :)

    1. Ah, jag förstår att det är svårt att välja. Men om du bestämmer dig för att åka på Eurocon hoppas jag att du kommer fram och säger hej om du får syn på mig där. :)

  2. Jag ska vara där och försöka säga något vettigt i en diskussionspanel om trender i skräcklitteraturen. Anders Fager, FG Granström och Savile (författare till den utmärkta ”Skrattande pojkens skugga”, en närmast poetisk splatterroman) medverkar. Sedan ska jag läsa ur ”De döda fruktar födelsen”. Och gå omkring och försöka vara trevlig så att folk får för sig att det är en vettig idé att köpa eller låna min bok och läsa.

    1. Den paneldiskussionen har jag minsann spanat in. Fast jag har iofs dubbelbokat varje tänkbar programpunkt på fredagen, så var jag slutligen kommer hamna är något av ett mysterium vid det här laget.
      Är det på söndagen du ska läsa?Jag är i valet och kvalet om jag ska åka dit även då, kanske kommer jag inte kunna motstå. ;)

Kommentera

