Läsrapport maj

Philip K. Dick – Do Androids Dream of Electric Sheep?
Inger Alfvén – När förnuftet sover
George R. R. Martin – A Game of Thrones
Elin Fahlstedt – Umbra
Sara Hansson – Vi håller på med en viktig grej
Hanna Hellquist – Karlstad Zoologiska
Nancy Peña – Katten och kimonon
Fredrik Lindblom – Röd skymning
Dmitrij Gluchovskij – Metro 2033
Johan Theorin – Blodläge
Lisa Genova – Fortfarande Alice
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren – Cirkeln
Daniela Wilks – Banglatown

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska: 2
Antal graphic novels/seriealbum: 4
Antal fantasyböcker: 2, eller 3 om man räknar Umbra
Antal tegelstenar: 4 (varav några gränsfall på knappt 500 sidor)
Sammanlagt antal: 13

Litterära nyårslöften 2011:

Antal sf-böcker lästa: 1
Antal ”äldre” böcker (dvs minst 30 år) lästa: 1
Böcker utanför trygghetszonen: 1 – Karlstad Zoologiska är alldeles för självbiografisk för att vara något jag vanligtvis läser.

Maj var en bra läsmånad!
Nu är jag tillbaka på normala läsnivåer igen (normala för mig, det vill säga) efter min svacka i vintras. Men jag ligger efter med recenserandet märker jag, har en hel hög med böcker jag ännu inte har bloggat om.

4 comments

  1. Jag är också nyfiken på vad du tyckte om Metro 2033.

    En önskan, även om jag vet att det är mycket mer jobb för dig, vore länkar till recensionerna vid titlarna i läsrapporterna.

    1. Ett Metro 2033-inlägg är på väg!

      Det är ett väldigt bra förslag med recensionslänkar.
      Och så fasligt mycket mer jobb är det ju inte, det går ganska fort att bara klippa och klistra. Jag ska se om jag inte kan fixa några länkar i det här inlägget redan idag.

Kommentera

