Fler bokbyten

Att jag lyckades komma hem från gårdagens bloggträff med två böcker färre än jag kom dit med uppvägs ganska hårt av att jag idag hämtade ut ett rejält bokbyte. Vad jag har för ursäkt? Det var 90% rea hos cdon.com och det betyder att hela högen med böcker sammanlagt kostade 70 kr plus porto (dvs en dryg hundring). Nästan oförskämt lite, med tanke på att det är ungefär vad EN engelsk pocket brukar kosta hos nätbokhandlarna när det inte är rea.

Paketet innehöll (uppifrån och ner):
1. Katharine Kerrs ”The Red Wyvern” – Jag har läst de åtta första delarna av Kerrs Deverry-böcker, men inte denna nionde del. Ja, jag verkar fortsätta min fantasyrevival hela sommaren.
2. Agatha Christies ”The Listerdale Mystery” – En novellsamling.
3. Bryan Lee O-Malleys ”Scott Pilgrim vol 1” – Se detta inlägg.
4. Darren Shans ”Hell’s Horizon” – Del två i en urban fantasy-trilogi. Ska bläddra lite i den och se om del ett borde inhandlas först.
5. Charlie Hustons ”Sleepless” – Jag gillade Hustons första vampire noir-bok och det här verkar vara en klart lovande skräckig thriller.
6. Warren Ellis & Phil Jimenez -”Astonishing X-men: Exogenetic” – Vad kan jag säga? Jag älskar X-men och jag älskar Warren Ellis.
7. Patric di Justo & Kevin R. Graziers ”The science of Batttlestar Galactica” – Om det var någon som tvivlade på att jag är en nörd så är det här ett geekbevis som heter duga.

Jag hämtade också ut ett recensionsexemplar av Caroline L Jensens ”Vargläkte” som dök upp i ett såhär fint paket. Katterna började genast slåss om vem som skulle få paketet (och den lilla fuskpälsbiten, som var det som intresserade dem mest). På bilden ser vi vinnaren Strumpan, som ungefär tio sekunder efter denna stirriga bild tagits lade sig ner på paketet och tvättade pälsbiten mycket noggrant.
Bloggkatten har således å det bestämdaste rekommenderat vad som ska bli nästa bok att läsas för min del, samt vem som ska få presentpappret när boken har packats upp.

11 comments

  1. Åååh, Strumpan är ju hur söt som helst :)

    Vilken härlig hög du fick ihop! Jag gillar också Kerrs böcker, men just den där har jag inte läst. Än.

    1. Hon är en sötnos. :)
      Det finns så ju så himla många Kerr-böcker, så det är mycket jobb om man ska hinna läsa alla. Jag gillade böckerna skarpt när jag läste dem för ca 7-8 år sen, så kanske blir det en liten Kerr-revival i och med den här boken. :)

  2. Katharine Kerr var min stora fantasy-passion när jag var yngre. Jag läste de 12 första böckerna (på svenska mest) men ägde alla fram tills förra året då jag sålde mina inbudna svenska för mellan 100 och 1200 kronor styck. Vissa delar går för sjukt mycket på Tradera!

    1. Jag gillade hela återfödningskonceptet i böckerna, det där med att karaktärerna är bundna till varandra i varje liv de lever. Och att historien utspelar sig på olika tidsplan.
      Oj, så mycket? Jag har några inbundna på svenska själv, men tvivlar på att jag kommer läsa om dem på just svenska.

  3. Men guuuuuud, 70 spänn för den högen?! Är det fortfarande rea?

    Säger kvinnan som lovat att på allvar ta itu med sina livshotande bokhögar…

    1. Just 90%-rean verkar vara i princip slut. Jag tror att de bara hade några få ex av varje bok, för samma kväll som jag hade beställt försvann flera av böckerna i min order ur lager (vilket gjorde att jag gick runt och oroade mig för att jag inte skulle få böckerna).
      Det spelar ju ingen roll hur stora bokhögarna är när det dyker upp en lovande rea. Jag menar, när böckerna kostar runt tio kronor styck så måste man ju nästan köpa dem!

Kommentera

