Inte riktigt som man tänkt sig

Ibland blir ingenting som man hade tänkt sig.
Man kan exempelvis gå och handla middag när man är jättehungrig och har huvudvärk och därigenom komma hem med väldigt märkliga matvaror som det inte alls går att laga middag på. Man kan ha blivit så hungrig för att man fick för sig att man skulle kolla igenom Myrornas hela bokutbud, fast man egentligen inte alls hade något ärende dit. Man kan också misslyckas fatalt med att försöka fotografera dagens bokinköp med någon av sina katter, då den ena gömt sig i ens underklädeslåda och den andra bara vill sitta i ens knä hela tiden.

Då kan det hända att man lägger upp ett foto helt utan katter, men med nämnda böcker:

Det kan efter det vara så att man blir lite extra glad när man tittar på den här lilla boktraven. Inte bara för att den innehåller två favoritböcker från ens ungdoms glada dagar, utan också för att den bara kostade en ynka 40 kr – sammanlagt.
Så att det inte blev riktigt som man tänkt sig? Det är ganska trevligt ibland.

7 comments

  1. Tullbron och Pratchettboken har jag läst, bra båda två. Aidan Chambers skrev alltid så typografiskt experimentella böcker. Jag försökte mig också på sådana där innovationer ett tag.

    1. Jag älskade Tullbron när jag var tonåring, ska försöka mig på en omläsning tänkte jag. Chambers är väldigt intressant, jag tänker ofta att jag borde läsa mer av honom men så blir det aldrig av.
      Just den här Pratchetten har jag inte läst, så att hitta den i helt oläst pocket för 5 kr var ett riktigt fynd!

    1. Ja! :) Jag har letat efter just den utgåvan i åratal, eftersom jag aldrig har ägt boken tros att den hör till barndomsfavoriterna. Och då ville jag ha den utgåva som jag lånade hem från skolbibliotektet ohälsosamt ofta, såklart.

  2. Finfint ju! Fel är inte alltid fel utan ganska ofta rätt :) Var det Myrorna i Skäris? Jag har inte varit där på evigheter och rotat, så jag kände ju (tyvärr) genast att det började rycka i mig…

    1. Klart att det var Myrorna i Skäris! :)
      Det är första gången jag varit där på evigheter själv. De har flyttat runt bland avdelningarna lite, jag tyckte det var ganska rörigt. Speciellt i pockethyllorna, de står utplacerade överallt numera. Men jag tror också att de har sänkt priserna, för jag har aldrig hittat inbundna böcker i så bra skick för bara 10 kr styck förut.

Kommentera

