SPX11

Mina planer inför helgen visade sig vara lite väl tidsoptimistiska, så tyvärr blev det ingen Textmässa för min del. Men SPX blev det däremot, på både lördagen och söndagen.

Det var rätt mycket folk båda dagarna, men inte så mycket att man inte kunde ta sig tid att prata med de olika serieskaparna en stund. Särskilt roligt var det att prata med de olika serieskolestudenterna som fanns på plats och som sålde en mängd olika elevarbeten, fanzines och antologier. Det bådar mycket gott för serie-Sverige att det finns så många begåvade serieskapare som är på väg upp.

På söndagen var planen egentligen att gå både på paneldebatt om feministiskt självförsvar i serier (med bl.a. grymma Sara Granér) och se en intervju med Nancy Peña, men tyvärr krockade de två punkterna i programmet. Dock fick min make en väldigt fint teckning och hälsning i sin bok när han köpte ett exemplar av Peñas ”Katten och kimonon”:

Det enda jag egentligen ogillade med SPX11 (förutom den dålig luften) är att jag tyvärr inte hade råd att köpa alla fina serier jag såg. Note to self: ta med mer pengar till SPX12, du kommer behöva dem.

(Foto i hela det här inlägget: Robert Ernlund)

4 comments

    1. Verkligen! Jag dagdrömmer ibland om att ta med mig 10.000 in i någon seriebutik och bara gå bananas. Det skulle inte ens vara svårt att hitta serier jag skulle vilja ha för den summan.

Kommentera

