Busy as a bee

Det är terminsstart och jag är följaktligen upptagen som det proverbiala biet. Idag har jag exempelvis flängt runt på tre olika bibliotek för att försöka få tag på kurslitteratur och gårdagen tillbringades med att försöka få koll på alla papper och kommande inlämningsuppgifter.
Till min stora sorg gick inte alla kursböcker att få tag på via biblioteken utan jag har också varit tvungen att punga ut hela 421 kr för en endaste bokusling. 421 kr! Inser ni hur många pocketböcker jag hade kunnat köpa för den summan?!

Nåja, trots att jag har mycket att göra ska jag försöka ta mig tid till att blogga mycket den kommande tiden. Om inte annat så för att minska min gigantiska (och stressande) hög av utlästa, men ännu inte recenserade, böcker.

2 comments

  1. Det här vet du säkert redan, men många bibliotek har ju ref-ex och en scanner. Att ta ref-exet och kopiera i kopiatorn blir ofta lika dyrt som att köpa boken, men scanningen är ju gratis. Sen skickar du bara över det till din mail =)

    1. Vilket funkar jättebra om det bara är något kapitel, håller helt med. Men just den boken jag köpte måste jag läsa hela boken på ca 700 sidor och att scanna dem… jag vågar inte ens tänka på hur lång tid det skulle ta.. ;)

Kommentera

