Färdigjulad


Jag hoppas att ni alla har haft (eller har fortfarande kanske?) en fin jul. Själv är jag nu färdigjulad så att det räcker och blir över och ämnar tillbringa de närmsta dagarna med att bli fri från den juleförkylning jag lyckats dragit på mig.

Som väntat kom inte tomten med några bokpaket till mig. Men min förträfflige make gav mig den tjusiga Penguin-mugg som ovan visas tillsammans med julfika och pepparkaksdoftande ljus. Den lär bli flitigt använd av eder koffeinfrälsta bokbloggerska, som för tillfället tyvärr måste hålla sig till enbart te. Men English Breakfast passar ju ändå rätt fint i en Agatha Christie-mugg, eller hur?

11 comments

  1. God fortsättning!
    Hmm saknar en grön penguin mugg.. Måste man läsa titlarna också? Egentligen gillar jag ju inte deckare, men kanske kan låtsas för en färggladare samling.. :) Vilken bra julklapp!

    1. Äh, inte behöver man väl läsa titlarna för att kunna köpa Penguin-muggen? Just den här har jag visserligen läst, jag som annars skyr deckare, men Christie och Lang är de enda jag står ut med. :)
      Ja, himla bra julklapp!

  2. Det ser kanon mys ut!
    Jätte fin mugg :)
    Jag fick en te låda. Alltså en låda till att lägga påste i. Muggar har jag så det dräller över lite. Men din känns sådär extra fin så att man bara måste ha en bok i andra handen, ser det iaf ut som. ;)

    1. Det låter väldigt praktiskt med en telåda, en sån skulle jag behöva till alla mina rooibos-téer tror jag. :)
      Ja, man blir ju väldigt sugen på att läsa bara mans er muggen! Perfekt, med andra ord! ;)

  3. Jag önskade mig gröna ”Body in the Library” eftersom jag ville ha en grön, jag gillar Christie och ordet library ju känns ganska passande. Men jag fick inte muggen :P

    1. De gröna muggarna är väldigt snygga, så jag är hemskt nöjd med den här. Maken valde den för att han trodde jag hellre ville ha en grön än en orange. :)
      ”Body in the Library” vore förstås väldigt passande för mig med, får väl önska mig den till nästa jul eller så. ;)

    1. Ja, det är något med färgen som känns lite juligt tror jag? Fast jag lär ju använda den året om såklart. :)
      Jag tror att man lätt blir sjuk vid jul för att man slappnar av för första gången på en månad eller så. Jag brukar bli det ganska ofta.

  4. Precis den där muggen har jag också – min första och hittills enda penguinmugg. Men vi har så många muggar att jag måste tillämpa en in, en ut-principen om jag ska köpa fler, och jag har ju redan rensat bort alla muggar jag kunde tänka mig att bli av med…

    1. Det här är ju min första och hittills enda också. :)
      Min make har som tur är gått med på att göra sig av med några tråkiga och halvdåliga ikea-muggar om det skulle behövas för att få plats med finare muggar.

Kommentera

