Klappat och klart

Jag som inte får några böcker i julklappar längre har sett till att ändå skaffa mig lite julläsning i form av en julklapp till mig själv. Idag kom bokpaketet tillsammans med två tröjor som också får fungera som en egojulklapp.

Böckerna:
China Miéville – The Scar
Charlaine Harris – Dead and Gone
Max Brooks – The Zombie Survival Guide

Nu gäller det bara att få tid till läsning i jul också, vilket lär bli knepigt, men i mellandagarna ska jag försöka sno åt mig en hel del oavbruten lästid åtminstone.
Har ni fått några bra böcker i julklapp? Eller har ni gett bort några?

10 comments

  1. Inte heller jag brukar få böcker till julklapp, (med hänvisning till överkonsumtion…)så jag har förstås handlat till mig själv. Köpte tre titlar från Gilla böcker förlag. God jul Anna!

  2. Haha, jag får aldrig böcker i julklapp. el nu ljuger jag, någon gång händer det, men oftast är det böcker jag inte är intresserad av. Bara för att man är bibliotekarie så läser man ju inte allt, bara nästan.;) DITT paket ser däremot prima ut!=) God Jul på dig! Hoppas du får mycket lästid i julklapp!

    1. Haha, jag kanske ska vara glad att jag inte får så många böcker då? ;)
      När jag var yngre (fram till i tonåren) skrev jag extremt detaljerade bilagor till mina önskelistor där jag listade i princip alla böcker jag ville läsa. Vilket var rätt smart, för jag fick alltid någon av de efterlängtade böckerna i julklapp sen. :)
      God jul och detsamma!

  3. Jag har passat på att önska mig Corpus Delicti och kanske får jag någon kokbok också. Om mina nära och kära inte tycker att jag redan har för många. ;)

  4. De få gånger jag får böcker i julklapp är när jag har mailat min önskelista till mamma och riktigt noterat vilka böcker jag helst vill ha.

    Jag har gett mig själv två ”bokjulklappar”, fast nu när jag tänker efter så kanske ingen av dem riktigt är en julklapp. Mitt första bokpaket, som varit på vift på Sveriges olika postterminaler, var ju ett ”du är så bra som kom in på läkare!”-present till mig själv och min andra bokjulklapp var ju bara för att jag hade ett presentkort jag var tvungen att köpa upp. Kanske att jag måste ta och köpa mig själv lite fler böcker? ;)

    1. Jag funderade lite på att maila ut min önskelista hos Adlibris, men med tanke på mängden böcker den innehåller så vet jag inte om jag vill outa den för mina närstående. ;)

      Åhnej, belöningspaketet är på vift? Trist! Det som innehåll så många godbitar också. Det låter ju onekligen som att en tröstbokbeställning är på sin plats. :)

Kommentera

