Problemlösning

Det här med att försöka få till lite snygga bilder på ens katter och nyköpta böcker är inte alltid det lättaste. I många fall är katten ifråga mycket mer intresserad av att undersöka den nya kartongen än att posera tillsammans med böckerna:

Så då får man se till att istället lägga upp böckerna lite snyggt bredvid den likaledes nyinköpta netbooken:

(Buffy: Season 8-albumet ”Retreat”, albumet ”Tales of the vampires” och Clive Barkers långnovell ”The Hellbound Heart” – ett bokpaket med skräcktema med andra ord)

Sedär, det blev ju ett helt blogginlägg ändå, trots bristande samarbete från kattens håll. Och de där suspekta googlarna som hamnar på min blogg genom att söka på ”tjocka katter i kartonger” lär få sitt lystmäte.

10 comments

    1. Vilken söt katt!
      Och det där med att katten lägger sig på boken är ett återkommande problem för mig med, jag har exempelvis lärt mig den hårda vägen att aldrig lägga böcker på sängen om jag vill ha dem ifred… ;)

  1. Finns det googlare med sådana specialintressen borde jag helt klart fota min katt oftare och lägga ut på bloggen. Hon är rätt stor (inklusive några kilo päls) och sitter/ligger gärna i kartonger…

    1. Du anar inte hur många googlingar jag får som handlar om tjocka katter, med eller utan kartong. Det verkar vara en outforskad bloggnisch det där, kanske ska man ta och registrera kattikartong.nu och göra sig en hacka? ;)

        1. Jag misstänker att det lär finnas en hel del kartongälskande tjocka katter bland oss bokbloggare. Vi förser dem ju ständigt med nya Adlibris/Bokus-kartonger, så de får verkligen chansen att leva ut sitt kartongintresse. ;)

Kommentera

