Cherry bomb

Här är man borta från bokbloggsvärlden i bara några dagar och när man kommer tillbaka har man fått flera fina utmärkelser för bloggen. Tusen tack till Audrey Fenn, TidningsIda, Martina och Marias bokliv!
Edit: Stort tack också till grymma Eli som gett mig awarden!

Enligt awardens regler ska jag nu berätta om tre favoritförfattare, och välja ut en bok per författare:
1. Christine Falkenland – Öde (förutom ”Min skugga” en av mina stora Falkenlandska favoriter, dessa två böcker går dessutom hand i hand tematiskt)
2. Hjalmar Söderberg – Den allvarsamma leken (min allra käraste roman om kärlek, med alla dess förhinder)
3. Margaret Atwood – Tjänarinnans berättelse (oförlömligt om en kontrollerad och religiöst fanatiskt framtid som tyvärr inte känns helt avlägsen i dagens värld)

Eftersom jag är lite sen med att skriva det här blogginlägget, så gissar jag på att många redan har fått den här awarden några gånger. Så istället för att skicka vidare till fem bloggar så skickar jag istället en tokstor gruppkram till er alla – bokbloggosfären är ju full av så fantastiskt många grymma bloggare att jag lätt skulle ha kunnat nominera femtio!

4 comments

  1. Grattis! Va roligt. Få awards och sånt för sin blogg. Låter jätte fint :)
    Jag kom med i den där novellsamlingen btw! Blev överlycklig när jag fick mailet. Känns riktigt coolt på något sätt :D

Kommentera

