A perfect circle – första träffen

Igår var det som sagt dags för bokcirkelns allra första träff och det hela blev – som förväntat – mycket trevligt. Tio bokbloggare och boknördar var vi som samlades och diskuterade allt från bokhandelsarbete till katastroffilm, tv-serier och Camilla Läckberg. Ni bokcirkeldeltagare som tyvärr inte kunde igår var med oss i tanken och förhoppningsvis kommer ni kunna komma till nästa träff istället.

Vi lyckades faktiskt komma överens om en bok att läsa till nästa träff också, nämligen Shirley Jacksons ”We Have Always Lived in the Castle”. En ganska tunn bok, så förhoppningsvis kommer vi alla hinna läsa ut den till nästa träff som blir någon gång i början av januari.

Min enda fundering efter träffen igår är faktiskt; varför har jag inte försökt dra ihop en bokcirkel långt tidigare? Det här var ju fantastiskt roligt!

8 comments

    1. Ja, det tycker jag definitivt!
      Och kul att du gillar bokvalet, det känns som att den passar de flesta. Kudos till Bokhora-Helena som förelog boken på twitter igår innan bokcirkelträffen. :)

  1. Jättetrevligt! Mycket bra initiativ av dig, jag köpte boken på Adlibris så fort jag kom hem och ser fram emot att läsa den.

    1. Det tycker jag med. Och det ska bli roligt att se om vi alla kommer gilla den eller om åsikterna kommer gå isär – vi är ju rätt många så förmodligen lutar det åt det senare.

Kommentera

