Tegelstensutmaningen: Dags för bok två

Jag var kanske lite övermodig när det gällde tegelstensutmaningen. Jag hade ju tänkt hinna med tre tegelstenar som blivit liggande olästa, men nu är det snart november och jag har bara läst en.
Nu är det alltså hög tid för mig att ta tag i nästa tegelsten, nämligen ”Sugar – kvinnan som steg ut ur mörkret” av Michel Faber. Med tanke på att boken är nästan 900 sidor tjock och att jag har en tenta om drygt två veckor, så lär det dröja ett bra tag innan jag blir klar med boken. Inte minst med tanke på att jag har en rejäl hög recex som ligger och väntar på sin tur också…

Hur går det med tegelstensläsandet för er andra? Kommer ni någonvart?

10 comments

  1. Jag har redan läst en av mina tegelstenar (Boktjuven), men har å andra sidan inte ens bestämt vilken den andra tegelstenen ska vara. Det lutar mot ”The Stand” eller ”A Game of Thrones”, men jag tror att jag bestämmer vilken när det blir dags – det vill säga om jag någonsin tar mig tid att sitta ner och läsa ut ”The Magicians”. Just nu så är jag så inne i Dexter/True Blood att jag knappt har tid att äta. (Dvs. jag hinner se ett-två avsnitt per dag, när jag inte har annat att göra).

    1. ”Game of Thrones” är förvisso fantastiskt bra, men tyvärr är det svårt att bara läsa första delen i en bokserie utan att omedelbart vilja läsa resten av alla delarna… Och eftersom GRRM verkar dröja med den kommande delen, så är det rätt frustrerande att inte få veta hur det går för alla karaktärerna.

      Åh, Dexter! Är det nya säsongen? Jag och maken ska börja se den så snart vi blivit klara med säsong fem av Supernatural.

      1. Då blir det nog ”The Stand”, som nog måste vara tegelstenen personifierad med sina 1100 sidor i pocketversion.
        Fast det lär ju ta ett tag innan jag har läst ut de fyra böckerna som finns utgivna just nu, så om GRRM inte är extremt seg så borde jag inte lida alltför mycket.

        Nej, det är första säsongen. Jag har precis börjat följa serien. Åh, femte säsong av Supernatural… Jag har inte sett den än. Jag väntar på att den ska släppas på DVD-box. (Jag klarar inte av att se tv-serier jag tycker om nedladdad, måste äga dem fysiskt – så att jag kan byta skiva osv.)

        1. Fast han ÄR ju tyvärr extremt seg, GRRM. Den senaste boken har blivit uppskjuten flera gånger och jag har faktiskt börjat oroa mig för att han kommer att göra en Robert Jordan dvs trilla av pinn innan hans episka fantasyserie är klar…

          Lite avis blir jag för att du har alla säsonger av Dexter framför dig. Grymt bra serie! Jag var inte så förtjust i säsong tre, men ssong fyra är den absolut bästa hittills, så du har mycket att se fram emot. :)

  2. Jag har läst ut nummer ett, Tarts The Secret History och ska väl försöka formulera någon sorts recension av den så snart jag orkar samla någon form av tankeverksamhet utanför avhandling och en oändlig mängd tentor… Jag gillade den ju, förstås, i alla fall :) Min andra tegelsten är planerad att bli ”Fågeln som vrider upp världen” just nu känns den avskräckande tjock men om några veckor hoppas jag få tid att försjunka i den ordentligt, som det är nu läser jag någon sida ibland…

    1. Vilken tur att du gillade DHH, annars hade jag blivit väldigt överraskad. Med tanke på att du och jag brukar gilla samma böcker, menar jag. :)

      Jag tyckte inte alls att Fågeln kändes tegelstenig när jag läste den, för jag blev totalt förälskad från första början och bara sträckläste. Så om du orkar med den så tror jag att du kommer gilla den.

        1. Hah, den boken ska jag definitiv undvika! Alltså, det finns så mycket dynga som marknadsförs i vampyrförpackning att jag blir helt matt…
          Men att ge upp boken verkar vara ett bra beslut. Jag läser i princip alltid färdigt böcker jag påbörjar, även om jag avskyr dem, men ibland är det bara inte värt det.

Kommentera

