Tröstshopping igen

Mitt immunförsvar verkar ha gått på semester, för efter en vecka med magkatarr har jag nu dragit på mig en ordentlig förkylning med feber. Det är faktiskt så illa att jag inte orkar med att läsa på grund av förkylningsrelaterad huvudvärk och allmän feberförvirring. (Så om jag är lite långsam på att svara på kommentarer så är det därför)

Men en rejäl förkylning är väl en god ursäkt om någon för att få tröstshoppa? Eftersom jag tillbringar min sjukdomstid med att spela xbox, så bestod dagens tröstshopping av två spel och endast en bok. Om några dagar har jag förhoppningsvis den efterlängtade ”Ut ur skuggan” av Jessica Kolterjahn, lagom till att jag blivit frisk nog att orka läsa igen.

Hur har ni det med höstförkylningar? Håller ni er friska, eller har ni också drabbats?

14 comments

  1. Ja för ”Ut ur skuggan”! Krya på dig hördu! Själv dras jag med en förkylning som inte riktigt vill sig, den lurar med litelite halsont och hosta, är rädd för att vakna en morgon (t.ex. då jag ska till Stockholm) med världens megaförkylning :( Så jag dricker mycket té och tar endast lugna och inte svettframkallande höstpromenader och hoppas på att klara mig med blotta förskräckelsen!

    1. Jag tänker att jag borde bli frisk lite snabbare när jag har en så bra bok som väntar. Synd bara att jag hann bli sjuk lagom till att det var dags att hämta ut mina nya glasögon, det hade ju varit trevligt att få inviga dem med att läsa något riktigt bra…:)
      Den här förkylningen kom inte med minsta lilla förvarning, jag bara vaknade igår och var helt dunderförkyld. :(

  2. Först: krya på dig! Det måste vara illa om man inte ens orkar läsa!! Tröstshopping låter som ett bra botemedel. Funderar på att tröstshoppa lite själv med den enkla anledningen att höstmörkret börjar krypa lite för nära nu!! :-)

    1. Ja, då är det faktiskt illa… Men nu verkar den värsta febern ha försvunnit, så förhoppningsvis kan jag umgås med böckerna igen idag.
      Höstshopping låter ju faktiskt minst lika bra som tröstshopping! :)

  3. Jag har lånat ”Ut ur skuggan” och hoppas få tid att läsa den i helgen, lagom tills min förkylning bryter ut på riktigt ganska precis efter manusinlämning. Just nu har jag lite diffust ont i halsen men det kommer blir en monsterförkylning det känner jag på mig… Krya på dig och lycka till med x-boxandet!

    1. Förkylningar har ju en tendens att ligga och lurpassa för att bryt ut direkt efter en deadline/tenta/påbörjad semester, men jag hoppas att du kommer att klara dig undan. För trots bra bok som väntar så är det ju bra mycket roligare att läsa när man är frisk…

  4. Jag (och resten av familjen) är också genomförkylda. Tyvärr. Tröstade mig med Susan Hills ljuvliga lilla spökhistoria ”The Small Hand” som anlände i brevlådan igår. Och sista säsongen av Lost, och de nya skivorna av Belle and Sebastian och Antony and the Johnsons… Usch, jag är störd (men uppenbarligen inte ensam).

    ”Ut ur skuggan” minns jag att jag läste i en sittning – aah, those were the days. Känns som en alldeles ypperlig bok att kurera sig med i en varm säng med spinnande katter. (Mina katter blir alltid jättesnälla när jag är sjuk, som om de känner på sig något.)

    1. Jag försöker verkligen undvika att smitta min man, men det är ju rätt svårt. Även om jag hoppas att hans immunförsvar är i bättre skick än mitt.

      Jag läste ”Nattfjäril” i en sittning, men den är ju också rätt tunn och jag läser snabbt. Hoppas få lite ostörd lästid tillsammans med ”Ut ur skuggan” också, för nu är peppen stor!

      Jag har en spinnande katt bredvid mig i soffan just nu. Mina katter har båda varit som små ljus och dessutom otroligt kelsjuka de senaste dagarna, så katter verkar ha stenkoll på vad deras människor behöver som allra mest när det är sjuka. :)

  5. Jag försökte läsa klart Fågeln som vrider upp världen i måndags när jag hade feber, det gick inte alls. Däremot gick det utmärkt att titta på Firefly!
    Läsa serier brukar funka bra också.
    Krya på dig!

    1. Fågeln är ju lite feberdrömaktig i sig, speciellt mot slutet, så jag kan tänka mig att den boken inte riktigt fungerar när man själv har feber…
      Ja, tv-serier är ju också perfekt när man inte orkar med att läsa. Lär bli några avsnitt ikväll för mig. :)

  6. Krya på dig fortare än fortast! Jag hade en höstförkylning redan i mitten av sept, och hoppas jag slipper fler i år…Men du ska se att det lägger sig, och böckerna finns ju där, bara väntande tills du orkar läsa igen. Själv ska jag bara läsa ut min senaste Anne Tyler, och se´n äntligen börja på Combüchens Spill, som ju borde bli höstens läsning. Hoppas nya glasögonen blir bra oxå!

    1. Jag är redan lite bättre idag, orkar småblogga lite och allting. Så nu orkar jag med läsning igen, skönt nog, även om jag kanske ska undvika de allra mest svårlästa böckerna.
      ”Spill” verkar väldigt bra, är mycket sugen på att läsa den!

  7. Krya på dig!

    Jag har *peppar peppar* klarat mig hittills, men idag kom sonen hem från skolan och var febrig så det kanske inte dröjer länge innan jag själv ligger däckad… Lite tröstshopping är väl aldrig fel? :-)

    1. Ja, problemet brukar ju vara att det inte går att undgå att bli smittad när alla går runt och är förkylda… Men jag hoppas att du slipper undan.
      Tröstshopping kan mycket väl vara det enda bra med att vara förkyld faktiskt. :)

Kommentera

