Ofrivillig paus

Alla barnen fick åka till bokmässan utom Anna
hon hade magkatarr och fick hemma stanna

Jag har inte försvunnit spårlöst från bokbloggosfären, jag lovar.
Jag har bara drabbats av en släng magkatarr samtidigt som jag håller på och förbereda mig för två heldagar i skolan i Borås. Vilket är skälet till att jag tyvärr var tvungen att stanna hemma i lördags istället för att åka till bokmässan och träffa alla trevliga bloggare. Magkatarr är inte att leka med, speciellt inte när man har en massa muntliga redovisningar och seminariediskussioner att läsa på inför.

Jag kommer ta med datorn till Borås, så det kan hända att jag bloggar lite från tåget eller så. Men några ordentliga recensioner och liknande lär det inte bli förrän på fredag när jag är tillbaka i Stockholm igen och har lite mer tid över.

21 comments

  1. Åh nej, magkatarr, stackars! Jag sympatiserar! (Min första tanke: men nej, då kan man ju inte dricka kaffe…) Hoppas du mår bättre snart. Kan trösta dig med att bokmässan var hyfsat magkatarrsframkallande den med – fast rolig, förstås.

    1. Att inte kunna dricka kaffe är nog det värsta med magkatarr (ja, förutom smärtan i sig då). Jag fungerar inte utan koffein.
      Men det brukar vara övergående, jag får en släng då och då. Jobbigt, men som tur är så försvinner den efter några dagar.

  2. Trist att du missade bokmässan men det är nog klokt att stanna hemma och ladda inför Borås-trippen. Det kommer ju fler bokmässor… Jag var ju i Borås förra veckan, hade varit mycket trevligare om våra kursträffar timat så vi hade kunnat träffas men det får också bli en annan gång. Hoppas du kryar på dig ännu mer och får det trevligt på BHS!

    1. Ja, de här Borås-dagarna brukar kunna bli rätt intensiva. Speciellt när det är examinerande seminarier på gång också.

      Tråkigt att vi inte är där samma vecka! Fast jag antar att de måste sprida ut träffarna, annars skulle vandrarhemmet/mini-hotellet blir helt överfullt (vilket det har en tendens att bli ändå om man inte är ute i fånigt god tid)…

  3. Synd att du inte kunde komma, men trevligt att se dig i cyberspace igen! (Kan man annat än älska ordet cyberspace? Det används alldeles för sällan tycker jag.)

    1. Jag förbannar migg sjuttonåriga jag som tyckte att det var en bra idé att leva på kaffe & cigaretter, för jag har haft magkatarr till och från i över tio år pga det… :/

        1. Ja precis! Nog för att ciggpaketen svämmar över av varningar för cancer, men kanske skulle varningar för magkatarr göra susen för att få sjuttonåringar att sluta röka? Eller snarare; aldrig börja röka…

  4. Nä, fy vad trist. Hoppas du mår bättre och kan ta det lite lugnt iaf trots skoldagar! Jag vill ändå berätta att våra dagar var himla intressanta, vi var supernöjda med seminarierna som vi sprang emellan (många kloka, tänkvärda och intelligenta ord yttrades och man känner sig så stimulerad att få ta del av dessa!) och sedan blev de planerade noll titlar jag hade tänkt inhandla, visst på ngt märkligt sätt elva… vilket jag såklart är helt ok nöjd med ;-)
    Jag var uppe på bloggcafeét ett par varv och tittade efter dig, synd att du blev krasslig. Men bokmässan återkommer ju!

    1. Av någon anledning så brukar de där planerande noll titlarna på något mystiskt sätt förvandlas till elva… Förstår inte riktigt hur det går till, men det har hänt mig många gånger.

Kommentera

