Inför bokmässan…

Det verkar som att de flesta bokbloggarna redan befinner sig på Bokmässan. Min rss-läsare gapar tom, medan Twitter svämmar över av iakttagelser (Jag vill ha mer skvaller, ni som är där!).
Så i väntan på min lilla blixtvisit på mässan på lördag så passar jag på att fylla i ännu några mässrelaterade frågor, courtesy of Bokbabbel:

Outfit:
Som den goth-tant jag är (nåja, mer synth-tant om vi ska vara petiga) så lär jag gå i helsvart. Eventuellt med någon leopardmöntrad accessoar för att riktigt få fram den där raffiga tantkänslan. Jag har hört rykten om bastuvärme, så lär satsa på kortärmat.

Skor: Jag hade tänkt ha mina gamla trotjänare till Converse-stövlar. Men efter en nära-kattkiss-upplevelse igår så tror jag det krävs rätt mycket jobb och en vistelse i frysen innan stövlarna går att använda igen.
Jag lekte en kort stund med tanken på att sätta på mig så höga klackar som möjligt för att bli längst på hela mässan, men med hänsyn till fötterna så kör jag på lågskor.

Väska: En lagom stor, så att min lånade mini-laptop får plats. Plus alla de böcker jag inte lär kunna motstå att köpa…

Valuta: Jag tänker ta ut en lagom summa kontanter som ska få räcka hela dagen, oavsett hur många fina tygkassar jag hittar.

Böcker: Ja!

Övrigt: Det enda jag verkligen har planerat in är att gå på Seriefrämjandets utdelning av Urhunden eftersom jag gillar både Joanna Hellgren och Alison Bechdel skarpt. Och så tänker jag besöka bokbloggarcafét såklart.

9 comments

  1. Åh…det kliar i mig nu: jag vill liksom bara DIT! Åker i mor`n, och är på mässan lördag & söndag. Hoppas du får det supertrevligt! Och det nästan lovar jag;-) Detta blir 7:e året gillt och det har alltid varit så himla kul!!

    1. Jag hoppas detsamma!
      Härligt att kunna vara där både lördag och söndag, önskar att jag kunde det också. Och säg gärna hej på lördagen om du titar förbi bloggcafét, jag lär tillbringa en hel del tid där. :)

  2. Ja, fast jag inte ens varit på mässan än har det blivit dåligt bloggat men nu har jag tagit hand om det :)

    Vilken tid tror du du kommer till bloggcaféet?

    Skvaller: Igår var Bokomaten på samma förlagsfest (med open bar) som Daniel Sjölin. bongade även Johanna L från Bokhora men då hon inte var med på middagen ville jag inte gå fram och hälsa.

    Hoppas vi ses imorgon!

Kommentera

