Bokmässeenkäten

Jag hade inte tänkt åka till Bokmässan i Göteborg i år heller. Men så bestämde jag mig lite hastigt och lustigt för att ändå åka med Bokbussen över dagen, när det så påpassligt var gratis och allt. En buss full med bokbloggare, det kan ju inte bli annat än fantastiskt, eller hur?

För att fira detta kommande premiärbesök på Mässan, så tänkte jag svara på den korta bokmässenkät som jag hittade hos Bokbabbel.

Namn: Anna.
Hemort: Stockholm.
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): Det blir första gången i år.
Mitt bästa bokmässeminne: Lär jag få i år då.
Några böcker jag ser framemot: Böcker? Jag som trodde att alla åkte till bokmässan för att spana efter kända författare, ragga på boknördar och dricka vin mitt på blanka dagen.
Jag hoppas få se: Bokbloggare, snygga montrar och så såklart lite kända författare.
Jag hoppas slippa: Panikångest pga trängsel.
Mitt bästa bokmässefynd: Lär jag ju också göra i år då. Jag är sugen på någon ny tygpåse, så lär hålla ögonen öppna efter det.

14 comments

    1. Jag vägrar ju ingen principvägrare direkt. Har bara inte haft råd och varit tveksam till om jag dessuom har haft tid… Men Bokbussen lät ju alldeles för trevlig för att missa! :)

    1. Ja, jag hoppas det! Fast å andra sidan skulle jag inte haft något emot at bo lite närmare mässan så jag hade sluppit sitta på en buss i sex timmar för att ta mig dit… ;)

  1. Om du aldrig har varit på bokmässan så är det verkligen på tiden! Men vad är det med de där tygpåsarna? Varför? Vad ska man ha dem till? Var förvarar man dem? Vad gör man om nån råkar se trycket på dem?

    1. Jag skyller på att det är så långt från Stockholm till Göteborg! Speciellt när man inte har pengar till tågbiljett…

      Tygpåsar är det ultimata att bära böcker i. Speciellt när man är en storkonsument och tillbringar lite för mycket tid med att bära tunga bokpåsar från biblioteket/bokhandeln/postens uthämtningsställe. Jag gillar typen med långa handtag som man kan hänga över axeln.

  2. Åh, jag kan inte bestämma mig för om jag skall hoppa på bussen eller inte, dels för att det är födelsedag firande av kamrat dagen innan och då vet man ju att det kommer vara en plågsam bussresa och dels för att jag inte känner någon alls på bussen. Plus att min blogg är så liten så att det känns som hyckleri nästan. Men om vi inte ses på bussen, jag har ännu inte bestämt mig, hoppas jag i alla fall att du och alla andra får jätteroligt!

    1. Fast det fina med Bokbussen tror jag blir att man lär känna alla andra bloggare. Oavsett hur stor bloggen är och om man känner någon sen innan. :)
      Fast jag förstår att du tvekar lite, jag har så smått insett att jag blir tvungen at tlägga mig kl nio på fredagskväll för att orka med resan på lördag..

Kommentera

