Om vackra bloggar

Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har hunnit skriva det här inlägget förrän nu, för jag har gått och tänkt på det hela veckan. Men jag har haft rätt mycket att göra och det här inlägget kräver sin lilla tid för att bli bra skrivet.
Det är så att det delas ut awards bland bokbloggarna, och flera fina bloggar har varit snälla nog att ge en till mig. Era motiveringar gör mig otroligt glad, det har varit fantastiskt fint att få läsa alla era snälla ord! Tusen tack!

Fiktiviteter skrev de fina orden ”Bokstävlarna är en blogg som alltid är rolig och intressant att läsa. Att Anna dessutom delar mitt vampyrintresse och har en superb (dvs samma som jag) boksmak gör inte bloggupplevelsen sämre.”

Bokbabbels motivering löd ”Bokstävlarna delar min aversion mot inbäddade YouTube-klipp, hon är expert på vampyrer och varvar bokrecensioner med blogginlägg om exempelvis kalenderköp. Mycket trevligt!”

Glory Box fick mig att nästan bli lite tårögd över orden ”Jag blir alldeles matt när jag tänker på hur bra den här bloggen är. Jag hyser den största respekt och beundran för Anna S. som skriver fantastiska recensioner och dessutom bjuder på analyser av intressanta samtidsfenomen som t.ex. barnvampyrer.”

Ett hem utan böcker skrev ”för hennes eminenta vampyrsommar och hennes tjocka katter”

Tekoppen tyckte ”för att det är en blogg jag aldrig tröttnat på, trots att vi har ganska olika smak.”

Efter att awarden tagits emot gäller följande:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Sju bloggar jag gillar:
Helst skulle jag såklart vilja återgälda de bloggare som skickat awarden till mig, men det är tydligen inte helt godkänt att göra. Jag gillar i alla fall alla era bloggar mycket, om och ni inte hade hunnit först så hade jag garanterat skickat awarden till er!
Eftersom awarden har skickats hit och dit mellan olika bloggar, så kan det tänkas att någon jag nu listar redan har fått den. Men eftersom jag lever efter devisen ”bättre sent än aldrig” så hoppas jag att de ändå blir glada.

Calliope Books är inte bara en synnerligen snygg blogg, utan också en som kan framkalla akut köplängtan. Calliope skriver alltid initierat och intressant, och underhåller med sina inlägg om allt från True Blood och nördiga bokhandlar till Lovecraft och Austen.

Ord och inga visor innehåller mängder av intressanta inlägg och lockande recensioner. Jessica och jag har en hel del gemensamma favoritböcker, vilket gör att jag får mycket inspriation från hennes fina blogg.

Ett besök hos Boktradition leder nästan alltid till att min ”att läsa”-lista fylls på med någon spännande titel. Böcker från världens alla hörn recenseras i den här bloggen, särskilt om böckerna råkar ha något slags fantastikanknytning.

Illusionernas blogg skriver om böcker och om att jobba i bokhandel med glimten i ögat. Alltid underhållande. Extra plus för apbilderna och för att det utlovats fler blogginlägg om serier.

Marias bokliv skriver inspirerande recensioner. Långt ifrån okritiskt hyllande, så skriver Maria både nyanserat och intresseväckande om sitt bokliv (och är liksom jag lite extra förtjust i att läsa om vampyrer).

Vaxdukshäftet tillhör favoriterna. Marie är en stor skrivarbegåvning, och hennes personliga betraktelser om livet och läsningen är alltid en fröjd att läsa.

Feuerzeug är en nystartad blogg med stor potential. Gillar zombier, blodiga mord och sci-fi och är riktigt vass på välformulerade recensioner.

Sju fakta om mig:
1. Jag har inte varit hos en frisör sedan 1998. Det betyder inte att jag går runt och leker Rapunzel mest hela tiden, utan att jag klipper mitt eget hår i alla möjliga (och ibland rätt omöjliga) frisyrer.
2. Första gången jag läste Ringen-trilogin var jag nio år. Eller snarare var jag nio år när den påbörjades, för jag tror att det tog mig ungefär ett år att traggla igenom alla tre böckerna.
3. Jag ser sällan på tv, men knarkar gärna tv-serier. Helst ser jag hela säsonger i sträck, har sällan tålamod att bara se ett avsnitt i veckan. Just nu är det ”Supernatural” som gäller.
4. Jag och min make delar bröllopsdag med True Blood-stjärnorna Anna ”Sookie” Paquin och Stephen ”Bill” Moyer.
5. Jag avskyr clowner och tycker att cirkusar i allmänhet är ungefär den mest obehagliga plats jag kan tänka mig. Förutom övergivna nöjesfält förstås.
6. Jag gillar att sortera och organisera, men städar helst inte. Speciellt inte om det innebär att jag måste plocka fram dammsugaren.
7. Om jag inte får äta regelbundet blir jag (i tur och ordning); lättirriterad, snäsig, skakig, illamående och svimfärdig.

16 comments

  1. Tack för nomineringen, vad kul! :) Höll på att glömma, min hjärna gick helt in på att tänka ut potentiella bloggar att skicka vidare till nu

    1. Samma här! att din blogg hör till mina favoriter, menar jag. :)
      Jag gick och klurade på det här inlägget i dagar innan jag äntligen fick tid att skriva det, så jag har full förståewelse för att de ttar tid att få ihop.

  2. Wow! Världsglad blev jag när jag såg det här! Tusen tack.

    En nominering är alltså allt som räcker för en award? Jag bör fundera på min vidarenominering nu, eller hur ska jag missförstå det här på bästa sätt? ;)

    Som Jessica så blir jag särskilt glad eftersom jag tycker så mycket om din blogg. Det blir lite hårt att försöka att inte nominera tillbaka faktiskt. Det får åtminstone bli ett hedersomnämnande!

    Som ny i bokbloggsvärlden känns det här verkligen jättekul. Som ett litet bevis på att jag är på väg åt rätt håll.

    Stort tack igen.

    1. Ja, precis. Det är lite som ett kedjebrev liksom, fast det sprider länkkärlek istället för ondska. ;)

      j’Jag tycker att det är sjukt kul att det tycker upp nya bokbloggar, och din är väldigt bra dessutom. Så klart att det blev en nominering!

Kommentera

