Om katten själv får välja

När bokhögarna börjar växa sig oroväckande stora är det lätt hänt att drabbas av beslutsångest. Vilken bok ska läsas härnäst? Den där helt nyutkomna eller den som har väntat ett helt år redan? Recensionsboken från det ena förlaget eller från det andra? Den tunna novellsamlingen eller den tjocka tegelstenen?

För att undvika att beslutsångesten kan det vara skönt att lägga beslutet helt i någon annans händer. Eller rosa trampdynor. Jag rådfrågade således hemmets ena katt om råd, men som ni ser så verkar även hon ha lite svårt att välja mellan flera snygga färgglada böcker:

Fast jag skulle nog tolka det som att hon ändå är lite mer inne på Ulrika Lidbos ungdomsroman ”Farsta fritt fall” än Ulrika Kärnborgs ”Som om”. Eller vad tror ni?

(Hela det här inlägget är såklart ännu ett försök att konkurrera med Bokbabbels snygga bokfoton. Fast nu har hon tagit på sig hårdhandskarna och lockar således inte bara med finsk design utan även med Converse-skor som matchar böckerna. Hur ska jag kunna tävla med det, egentligen?)

8 comments

  1. Egentligen borde jag ju inte ens kommentera på det här inlägget, bevärdiga det med en blick under fullt pågående bloggkrig… ;)

    Men, katten röstar nog på ”Farsta fritt fall” vilket passar bra eftersom jag själv också är mer nyfiken på den än på ärnborgs bok

    1. Fast utan bemötande av inläggen så skulle det allt bli ett bra tråkigt bloggkrig, så det är tur att du vågar kommentera! ;)

      Ja, hon verkar ju rösta lite mer på ”Farsta fritt fall”, så jag tar nog och börjar med den. Gillade Lidbos debut himla mycket, så den här är jag nyfiken på.

    1. Vanligtvis brukar hon mest gilla att slicka på böcker, men den här gången verkar det som att hon var en god rådgivare. :)
      ”Farsta fritt fall” ligger numera allra överst i läshögen och väntar på att jag ska ta en paus i kurslitteraturläsningen.

Kommentera

