Tjocka katter & kartonger

Nog för att jag blir glad över att få hem bokpaket med efterlängtade recesnionsböcker, men frågan är om inte katterna blir snäppet gladare. Ungefär tre sekunder efter att jag hade packat upp dagens uthämtade bokpaket så fylldes kartongerna med nytt innehåll. Om ni undrar varför katterna ser så seriösa ut så beror det på att det bara någon minut senare bröt ut ett mindre slagsmål om herraväldet över den nya kartongskatten.

Om jag någonsin kommer lyckas med att locka bort katterna från köksbordet igen, så kan jag försöka få till ett fotografi med dem tillsammans med recensionsböckerna. Men troligtvis lär det dröja ett tag, så istället tänker jag fortsätta med min lördagssysselsättning; bokläsning i sängen.

8 comments

  1. Gud vad sota de ar!! Kartonger ar ju det basta att gomma sig i!

    Jag bestamde mig for att forsoka prova samma koncept med min katt, och det gick sadar. Hon ville inte posa sa mycket, men hon rev i alla fall inte sonder dem, och det ar ju alltid ett plus…. ;-)

    1. Ja, det verkar ju som att alla katter älskar kartonger? Mina är särskilt förtjusta i kartonger som är lite för små, så att de riktigt får kämpa för att få plats… :)

      Motvillig katt där! Du kan inte muta henne med kattgodis eller så så att hon sitter stilla en stund?

Kommentera

