Läsrapport augusti

Charlie Huston – Already Dead
Irène Némirovsky – Ensamhetens vin
Paolo Giordano – Primtalens ensamhet
Inger Edelfeldt – Samtal med djävulen
Andreas Roman – Mörkrädd
Jonas Karlsson – Den perfekte vännen
Suzy McKee Charnas – The Vampire Tapestry
Kjell Westö – Gå inte ensam ut i natten
Junji Ito – Uzumaki: Spiralerna, d 2
Elizabeth Hand – Generation Loss
Joyce Carol Oates – Djur
Audrey Niffenegger – Her Fearful Symmetry

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 4
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal novellsamlingar: 1
Antal ungdomsromaner: 0
Antal vampyrböcker: 2

Månadens bästa: Den här månaden var verkligen en jackpot när det gäller Stora Läsupplevelser! Her Fearful Symmetry, Generation Loss, Ensamhetens vin och The Vampire Tapestry hör alla till toppskiktet i en lista av idel bra böcker.
Månadens sämsta: Jag har inte läst någon direkt dålig bok den här månaden, men i konkurrensen så står sig väl inte Mörkrädd så bra tyvärr.
Månadens överraskning: Att jag hann läsa såpass mycket, trots att jag var konstant jätteupptagen hela augusti blev något av en överraskning för mig själv.
Månadens besvikelse: Ovan nämnda Mörkrädd då var väl inte lika bra som jag hade hoppats.

2 comments

  1. Så fint med en minnes kommentar :)
    Jag minns också det, fast det känns som det var längre sen än förra hösten, men de va det ju inte. Saknar pysselkvällarna.

    Igår va jag och Daniel inne i en serietidningsbutik och hittade Pinocio i serietidningsform fast som någon sorts seriemördare. Skit coolt! Typ som Chuckie fast med Pinocio. Minns inte vad den hette, men de gör säkert han :)

    1. Ja, visst känns det som att det var längre sen?
      Vi håller förresten på att styra upp lite nya pysselkvällar med olika teman, hör av mig så snart jag vet vilka datum som är påtänkta. :)

      Åh, låter grymt! Ska fråga Daniel om titeln, han brukar vara bra på att komma ihåg sånt.

Kommentera

