Jag gör listor, alltså är jag

Alla listor behöver ju faktiskt inte handla uteslutande om böcker, de kan vara mycket trevliga att fylla i ändå. (Listan har jag hittat hos bl.a Bokbiten och En full bokhylla)

10 FAVORITER
Färg: Svart.
Mat: Sushi.
Band: Depeche Mode.
Film: Heeelt omöjligt att bara välja en ju! Men okej, ”A Nightmare Before Christmas” är en favorit.
Bok: Samma som ovan, men jag väljer ”Den hemliga historien” av Donna Tartt.
Sport: Nej. Eller räknas zombiebashing?
Årstid: Tidig höst.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Så länge den är laktosfri så är jag nöjd. Men mint är alltid en favorit.
Tid på dygnet: Kväll.

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Peppad!
Smak: Lunchpasta med quorn, soltorkad tomat, pesto och svamp.
Kläder: Gul t-shirt med snajsigt ”Attack of Literacy”-tryck som jag fått av fina Xboxflickan i födelsedagspresent, svarta leggings, svart kjol.
Bakgrund: P3.
Nagellack: Mörkröda tånaglar.
Tid: 13:06.
Omgivning: Rätt stökigt arbetsrum, med en sovande katt vid fötterna.
Irritationsobjekt: Alla som ska hetspropagera sina politiska åsikter på Facebook.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nej, inte som jag var vän med innan.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Ja.
Varit med på tv: Nej.
Kysst någon du inte känner: Åh, så många gånger.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Maken, systern och någon utvald vän.
Du tycker om: Trent Reznor, Joss Whedon, Neil Gaiman.
Du inte gillar: Jan Björkund, Keanu Reeves, Peter Molyneux.

2 VAL
Kaffe eller te: Te (om jag måste välja)
Vår eller höst: Höst!

1 ÖNSKAN
Jobb!

11 comments

  1. Jag är tvärtom på sista frågan. Jag skulle vilja ha ledigt en vecka eller två. Jag har världens sämsta arbetsmoral… Och så pratar de om att höja pensionsåldern :(

    (Jag skäms nästan för att erkänna det, men jag har aldrig sett Nightmare Before Christmas, trots att jag älskar Burton, musiken och the Corpse Bride. Känns som att jag borde ta mig i kragen och se den)

    1. Så är det väl alltid när det gäller just jobb. Om man är utan så vill man inget annat än att få ett, men när man väl jobbar så vill man bara vara ledig…

      Om du gillar Corpse bride så kommer du nästan garanterat gilla Nightmare med! :)

  2. Jag undrar bara om du behåller fliken Vampyrsommar även när din kurs är slut?
    Den är inspirerande att titta in i nämnligen ;)

    Ibland kommer jag på saker senare än andra och jag har just kommit på att jag gillar True Blood så här långt ;)
    Kunde inte koncentrera mig på den 1a delen på engelska som jag fick av dig i pocketkedjan så jag läste raskt den och Levande död i Dallas på svenska istället. (Resten kommer jag dock läsa på engelska!).
    Dessutom börjat se serien, och jag är nöjd med att jag läser först med de stora skillnader det är… Förstår att du inte alls är så förtjust i böckerna som sett serien först ;)

    1. Ja, jag kommer nog ha kvar den även efter att temat tagit slut. Speciellt när du skriver att den är inspirerande att titta in i! :)

      Vad roligt att du gillar serien! Den är ju rätt skruvad, med också väldigt rolig och gripande emellanåt. Och lyckos dig som har tre hela säsonger att se fram emot! :)

      Jag har hört att översättningarna ska vara rätt dåliga till svenska, så om koncentrationen håller så tror jag att de är mycket bättre på engelska. Jag har faktiskt blivit lite mer förtjust i böckerna nu när jag har läst fler, förmodligen för att de inte går att jämföre med serien i de senasre delarna.

  3. Åh, vad bra att du behåller fliken! Då vet jag vart jag kan fortsätta kika när jag vill ha vampyrinspiration :) Tack!

    Och ja, översättningarna av Harris böcker är inge vidare ;) Ska beta av ett par andra böcker hemma och sen beställa boxen med de engelska istället. Till dess har jag fler avsnitt att se för jag har både säsong 1 och 2 hemma. Vill inte ha resterande förrän jag läst för jag kanske inte kan hålla mig ;-)

    1. Jag tycker själv att det är rätt trevligt att ha alla temainläggen samlade, så filken får bli kvar! :)

      Åh, boxen är ju jättefin! Jag har köpt en bok åt gången jag, inte lika roligt men lite mer ekonomiskt för min del. ;)
      Jag tycker det är klart värt att läsa böckerna innan man ser serien, som jag gjort med säsong tre. För det skiljer ju ändå så mycket mellan dem att man ändå inte har en aning om vad som kommer hända eller hur de har valt att tolka vissa saker.

Kommentera

