Istället för bokbord; bytesrumsfynd!

Det blev inget besök vid Världens längsta bokbord i år, men däremot en liten sväng till bytesrummet. Vilket kanske inte är lika roligt, men betydligt billigare för en bokmissbrukare som undertecknad:

Denisa Minas ”Still Midnight” – Jag har ju fått höra att jag borde ge Denise Mina ett försök, även om det här väl inte är en av hennes bästa? Nyskick och utgiven förra året dock, så den kunde jag inte motstå.
Stephen Kings ”Rasande Rose” – Jag vet inte hur många King-böcker jag har räddat från bytesrummet, men det är bra många. Antingen är det ett gammalt fan som tröttnat på sin forne husgud och som portionerar ut hela samlingen en bok i taget, eller så är det några som rensar ut all mindre fin litteratur ur skrythyllan. Den här har jag inte läst förut.
Katherine Ramslands ”Piercing the Darkness” – Det här verkar vara en riktigt usel bok som handlar om en reporter som försvinner efter att ha undersökt ett vampyrgäng i New York. Jag fattar inte riktigt om den ska föreställa vara skönlitteratur eller baserad på ”sanningen”, men vampyrer hörrni! Sånt gillar vi!

Nu känns det helt plötsligt lite bättre att jag med tanke på morgondagens stundande tenta hållit mig hemma idag. Inget livar upp en dag så mycket som några gratis böcker.

8 comments

    1. Ja, det blir ju lite svårt att hitta nya böcker då, eller att bli av med de gamla man inte vill ha. Men å andra sidan så vet man ju att det bara finns bara bra böcker i bytesrummet då, vilket verkligen inte är fallet med det rum vi har. :)

  1. Rasande Rose, det måste vara Rose red på engelska antar jag. Fantastisk film, så jag antar att boken inte kan vara sämre. :)

    1. Det står att den heter ”Rose madder” i original, undrar om det är samma bok? Eller kanske något slags uppföljare?
      Jag har för mig att jag har sett delar av Rose Red-miniserien, och början verkade väldigt bra. men av någon anledning missade jag slutet, så det kanske vore något att se om.

    1. Ja, det är faktiskt sant. Det är lite märkligt det där, att jag kan gå med på nästan hur dåliga intriger och hur irriterande språk som helst bara det är lite vampyrer med. ”House of Night”-böckerna är ett bra exempel på det… ;)

  2. Jag har faktiskt läst ”Piercing the Darkness”, det är en sorts reportagebok där Ramsland undersöker ”riktiga” vampyrer, det vill säga folk som är mer eller mindre besatta av vampyrer och tycker att det är en bra idé att leva som dem. Inte jättebra, men otroligt fascinerande.

Kommentera

